arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹

دلایل پنهان اضافه وزن (قسمت سوم)

بسیاری از افراد با یک جمله قدیمی آشنا هستند که می‌گوید: «من حتی وقتی آب هم می‌خورم اضافه وزن می‌گیرم و چاق می‌شوم»، اما این جمله تا چه حد حقیقت دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از افراد با یک جمله قدیمی آشنا هستند که می‌گوید: «من حتی وقتی آب هم می‌خورم اضافه وزن می‌گیرم و چاق می‌شوم»، اما این جمله تا چه حد حقیقت دارد؟

 

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که مرتب ورزش می‌کنید و به سلامت رژیم غذایی خود اهمیت می‌دهید، اما باز هم اضافه وزن دارید، بهتر است برخی نکات دیگر را نیز مورد توجه قرار دهید:

سدیم

سدیم را نادیده می‌گیرید
طبق یک مطالعه جدید، نمک در واقع فرآیند‌های بیولوژیکی که به شما می‌گوید چه موقع باید غذا را متوقف کنید را مختل می‌کند. بدن ما مکانیسم‌های بیولوژیکی دارد که به ما می‌گوید چه موقع غذا را متوقف کنیم و این مکانیسم‌ها را در افرادی که به طعم چربی حساس هستند فعال می‌کند. با این حال، وقتی نمک به غذا اضافه می‌شود، این مکانیسم‌ها کم رنگ می‌شوند و در نهایت افراد غذای بیشتری می‌خورند. این باعث می‌شود غذا‌های چرب بیشتری بخورید.

 اضافه وزن

دوستانتان اضافه وزن دارند
طبق پژوهش موسسه ملی بهداشت کانادا، بیش از دو سوم بزرگسالان اضافه وزن یا چاقی دارند و نتایج برخی دیگر از تحقیقات نیز نشان می‌دهند که هر اندازه دوستان شما چاقتر باشند احتمال افزایش وزن شما نیز بیشتر است.

پله ها

شما از پله‌ها استفاده نمی‌کنید
جالب است بدانید که طی کردن پله‌ها و استفاده نکردن از آسانسور تا حد زیادی روی کاهش وزن شما موثر است. استفاده مداوم از پله برقی و آسانسو مانع تحرک شما می‌شود.

نظرات بینندگان