arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹

آمریکا: لوکاشنکو رییس جمهور قانونی بلاروس نیست

وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که ایالت متحده الکساندر لوکاشنکو را به عنوان رییس جمهوری قانونی بلاروس به رسمیت نمی‌شناسد. سخنگوی این وزارتخانه بار دیگر تأکید کرد، باید گفت‌وگوهای ملی که به برخورداری مردم بلاروس از حق انتخاب رهبران خود به صورت آزاد، عادلانه و با نظارت مستقل منجر شود، صورت گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که ایالت متحده الکساندر لوکاشنکو را به عنوان رییس جمهوری قانونی بلاروس به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش ایرنا از آکسیوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده نمی‌تواند (لوکاشنکو) را به عنوان رهبر منتخب قانونی بلاروس به رسمیت بشناسد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تأکید کرد، باید گفت‌وگوهای ملی که به برخورداری مردم بلاروس از حق انتخاب رهبران خود به صورت آزاد، عادلانه و با نظارت مستقل منجر شود، صورت گیرد.

انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس نهم اوت (۱۹ مرداد) برگزار شد و لوکاشنکو که ۲۶ سال رئیس جمهور بلاروس است با کسب ۸۰ درصد آرا برای ششمین بار به ریاست جمهوری انتخاب شد.

مخالفان وی اعلام کرده‌اند که در انتخابات، تقلب شده و از آن زمان تاکنون اعتراضات در شهرهای بلاروس جریان دارد.

سوتلانا تیخانوفسکایا نامزد شکست خورده ریاست جمهوری بلاروس که در لیتوانی بسر می‌برد با صدور بیانیه‌ای، مراسم تحلیف لوکاشنکو را فاقد اعتبار خواند و خود را تنها رهبر قانونی بلاروس خواند.

نظرات بینندگان