arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹

سندرز: باید یک کمیته غیرحزبی برای نظارت بر انتخابات تشکیل شود / این (انتخابات)، انتخاب میان دونالد ترامپ و دموکراسی است و دموکراسی باید پیروز شود

نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا ضمن انتقاد از اظهارات رئیس‌جمهور کشورش در مورد انتقال قدرت، خواستار تشکیل یک کمیته غیر‌حزبی برای نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شده است. سندرز که روز پنجشنبه در دانشگاه «جورج واشنگتن» به ایراد سخنرانی پرداخت در این باره گفت: «این (انتخابات)، انتخاب میان دونالد ترامپ و دموکراسی است و دموکراسی باید پیروز شود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا ضمن انتقاد از اظهارات رئیس‌جمهور کشورش در مورد انتقال قدرت، خواستار تشکیل یک کمیته غیر‌حزبی برای نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شده است.

به گزارش فارس، «برنی سندرز»، نماینده دموکرات ایالت ورمونت مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه خواستار تشکیل یک کمیته غیرحزبی برای نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شد.

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، سندرز در واکنش به اظهارات ترامپ در مورد انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات سوم نوامبر گفت که ترامپ تمایل دارد روند دموکراتیک کشور را به منظور حفظ قدرت تضعیف کند.

سندرز که روز پنجشنبه در دانشگاه «جورج واشنگتن» به ایراد سخنرانی پرداخت در این باره گفت: «این (انتخابات)، انتخاب میان دونالد ترامپ و دموکراسی است و دموکراسی باید پیروز شود.»

وی همچنین گفت: «هم‌اکنون [کشور] ما، تحت هدایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری دارد که احترام اندکی را برای قانون‌ اساسی‌ یا حاکمیت قانون قائل است.»

سندرز افزود: «امروز انتقال قدرت مسالمت‌آمیز، که اساس دموکراسی آمریکایی است، طوری مورد تهدید قرار گرفته که در گذشته هرگز اینگونه نبود.»

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره تعهد وی به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات گفت: «باید ببینیم چه پیش می‌آید... صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم [ریاست‌جمهوری من را] خواهیم داشت».

برخی قانونگذاران مطرح جمهوری‌خواه از جمله «میچ مک‌کانل»، رهبر حزب اکثریت مجلس سنا به اظهارات ترامپ در این خصوص واکنش نشان دادند.

مک‌کانل امروز با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «پیروز انتخابات سوم نوامبر در بیستم ژانویه ۲۰۲۱ مراسم تحلیف را برگزار می‌کند.»

وی در ادامه نوشت: «انتقال [قدرت] طبق معمول که هر چهار سال بعد از سال ۱۷۹۲ صورت گرفته، انجام خواهد شد.»

نظرات بینندگان