arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۹

آغاز موج دوم کرونا در انگلیس

مشاوران علمی دولت انگلستان روز جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که موج دوم کرونا در تمام نواحی این کشور (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی) آغاز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در این بیانیه که یک نسخه ان در رسانه‌های انگلیس منتشر شده آمده است: آمار مبتلایان به سرعت رو به افزایش است و برای توقف این روند که می‌تواند فشار بیش از حدی را بر نظام خدمات درمانی کور وارد کند باید سریعا اقدام کرد.

آن‌ها در این بیانیه از احاد ملت انگلیس خواسته‌اند تا اصول بهداشتی را رعایت کرده، «چون همه در معرض خطر قرار دارند.»

بر اساس گزارش رسمی وزارت بهداشت انگلیس روزانه بیش از چهار هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند که این میزان دو برابر هفته گذشته است. در همین حال تحقیقات دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد که به طور متوسط روزانه حدود ۹ هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و شمار آن با شتاب زیادی رو به افزایش است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دو روز پیش در پارلمان این کشور اعلام کرد، کسانی که می توانند، باید از خانه کار کنند و رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه هم باید از روز پنجشنبه، از ده شب به بعد تعطیل شوند. 

وی همچنین عنوان کرد که می‌خواهد برای کنترل و نظارت بر تشدید قواعد کرونایی در این کشور ممکن است ارتش را به میدان آورد.

جانسون افزود که اقدامات سختگیرانه برای مهار کرونا دائما مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نقض قواعد جریمه‌های مالی اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در انگلیس هشدار داد: ما اکنون باید این ویروس را سرکوب کنیم. عقل و فهم سالم انسانی موثرترین سلاح در این راستا است.

به گفته کارشناسان بهداشتی انگلیس اگر ویروس کرونا با این سرعت گسترش یابد در اواسط اکتبر (ماه اینده میلادی) آمار مبتلایان روزانه به تقریبا ۵۰ هزار مورد در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

جانسون می‌گوید محدودیت‌های جدید احتمالا به مدت ۶ ماه در انگلیس برقرار خواهد بود.

هم زمان گزارش‌ها حاکیست که فروشگاه‌های زنجیره‌ای انگلیس دوباره به سیاست جیره‌بندی اقلام اساسی متوسل شده‌اند. بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای انگلیس موسوم به «تسکو» در بیانیه‌ای که نشان از دست‌پاچگی مدیران آن دارد از مشتریان خود خواسته تا از احتکار اجناس به ویژه مواد غذایی اجتناب کنند.

فروردین ماه گذشته و هم زمان با اجرای محدودیت‌های قرنطینه در انگلیس، هجوم مردم برای احتکار مواد غذایی باعث شد تا قفسه مواد خوراکی و بهداشتی بسیاری از فروشگاه‌ها در این کشور خالی شود. این رویداد همچنین به افزایش قابل توجه بهای کالاهای مصرفی در انگلیس منجر شد.

محدودیت‌های جدید در انگلیس در حالی دوباره برقرار می شود که در اروپا هم نگرانی‌ها درباره فراگیری کرونا شدت گرفته است

نظرات بینندگان