arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹

اروپا برای پیشگیری از انتقال کووید ۱۹ باید اقدامات بسیاری انجام دهد

یک کارشناس سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: اروپا برای پیشگیری از انتقال بیماری کووید-۱۹ باید اقدامات بسیاری انجام دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک کارشناس سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: اروپا برای پیشگیری از انتقال بیماری کووید-۱۹ باید اقدامات بسیاری انجام دهد.

دکتر «مایک رایان» از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت گفت: موارد مرگ و میر میان سالمندان بزودی در این منطقه افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس بخش فوریتهای سازمان جهانی بهداشت همچنین افزود: اکنون شاهد افزایشِ اندک میزان مرگ و میرها در میان سالمندانِ در اروپا هستیم اما به طور اجتناب ناپذیری تعداد فوتی ها بیشتر خواهد شد.

همچنین دکتر «ماریا وان کرخوف» از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در اظهاراتی گفت: هنوز فصل شیوع آنفلوآنزا آغاز نشده و آنچه ما را نگران می کند احتمال این است که این روند در جهت اشتباه در جریان باشد.

وی افزود: بخشی از افزایش موارد ابتلا به این دلیل است که کشورها در تشخیص مبتلایان از عملکرد بهتری برخوردارند. هرچند کارشناسان در حال نظارت دقیق بر افزایش موارد بستری در بیمارستان و بخش مراقبتهای ویژه هستند.

با این حال این دو کارشناس سازمان جهانی بهداشت تاکید دارند که قرنطینه باید به عنوان آخرین اقدام در نظر گرفته شود.

به گزارش یورونیوز، دکتر رایان با طرح این پرسش که آیا واقعا تمام روش ها به کار گرفته شده که بخواهیم قرنطینه را به عنوان یک راهکار به کار بگیریم، گفت: کشورها لازم است برای مقابله با کووید-۱۹ روش های تشخیص، شناسایی و فاصله گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

ایسنا

نظرات بینندگان