arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / پکن: ۱۱ واکسن ساخت چین در مرحله آزمایش بالینی هستند / افشای طرح انفجار کاخ سفید و برج ترامپ / آیا ترمز گرانی‌ دلار کشیده شد؟ / دانشمندان آمریکایی: جهش کروناویروس می‌تواند ماسک زدن و فاصله اجتماعی را بی‌اثر کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / پکن: ۱۱ واکسن ساخت چین در مرحله آزمایش بالینی هستند / افشای طرح انفجار کاخ سفید و برج ترامپ / آیا ترمز گرانی‌ دلار کشیده شد؟ / دانشمندان آمریکایی: جهش کروناویروس می‌تواند ماسک زدن و فاصله اجتماعی را بی‌اثر کند

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

پکن: ۱۱ واکسن ساخت چین در مرحله آزمایش بالینی هستند: یک مقام ارشد وزارت علوم و فنون چین اعلام کرد که در حال حاضر ۱۱ نوع واکسن ضد کرونا ساخت چین در مرحله آزمایش بالینی هستند که از میان آنها چهار نوع به مرحله سوم آزمایش بالینی رسیده‌اند.

افشای طرح انفجار کاخ سفید و برج ترامپ: مقامات فدرال آمریکا از طرح تروریستی خطرناک برای انفجار کاخ سفید و برج ترامپ در شهر نیویورک در حملاتی الهام گرفته از داعش پرده برداشتند. مقامات آمریکایی دو فرد را به اتهام تروریسم و طرح‌ریزی برای انفجار مراکزی از جمله کاخ سفید و برج ترامپ در شهر نیویورک بازداشت کردند.

دانشمندان آمریکایی: جهش کروناویروس می‌تواند ماسک زدن و فاصله اجتماعی را بی‌اثر کند: به گفته دانشمندان، ویروس کرونا قابلیت این را دارد که با ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سازگار شود و کارایی آنها را تحت تاثیر قرار دهد و حتی آنها را بی‌اثر کند.

آیا ترمز گرانی‌ دلار کشیده شد؟: برخی از فعالان بازار ارز می گویند در صورتی که خبر مثبت و بنیادی اعلام شود حتماً اتفاقات مهر 97 تکرار می شود و قیمت دلار سقوط می کند؛ یکبار در مهر سال 97 بانک مرکزی توانست دلار را از نزدیک 20 هزار تومان به 10 هزار تومان کاهش دهد و شاید این اتفاق با یک خبر بنیادی بازهم تکرار شود

پلیس اماکن تهران: تالارها و قهوه‌خانه‌ها همچنان تعطیل می‌مانند: رئیس پلیس اماکن تهران با تاکید بر تعطیلی تالارها و قهوه‌خانه‌ها گفت: قرار بود هفته گذشته تالارها، قهوه‌خانه‌ها، سفره‌خانه‌ها، باشگاه‌ها و دیگر واحدهای صنفی از این قبیل بعد از تعطیلی به خاطر کرونا بازگشایی شوند اما به دلیل شیوع بیشتر این بیماری در پایتخت و طبق اعلام ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های قبلی ادامه داشته و بازگشایی این اماکن کنسل شد.

۱۷۲ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۵ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۲۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۷۴ نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۳۹۴ نفر رسید. لاری همچنین گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

نخست وزیر لبنان از تشکیل دولت انصراف داد: مصطفی ادیب، نخست وزیر مکلف لبنان امروز شنبه از ماموریت تشکیل دولت استعفا داد. وی جمعه شب با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار کرد بدون این که لیستی از اعضای کابینه جدید ارائه دهد.

روحانی: مردم اگر به خاطر کمبودها و مشکلات کشور، می‌خواهند لعن و نفرین کنند، آدرسش کاخ سفید است: حسن روحانی، رییس جمهوری گفت: یک عده‌ای به خاطر منافع غلط گروهی و باندی به مردم آدرس غلط ندهند. آدرس صحیح تمام جنایات و فشار بر مردم عزیز ایران واشنگتن دی سی کاخ سفید است و آن‌هایی که داخل این ساختمان هستند این همه جنایات علیه ملت ایران روا داشته‌اند.

گزینه احتمالی ترامپ برای کرسی خالی دیوان عالی آمریکا مشخص شد: شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع مختلف گزارش داد که ترامپ قصد دارد یک قاضی زن با گرایش محافظه‌کار به نام «اِیمی کانی بارِت» را برای جایگزینی قاضی فقید دیوان عالی آمریکا معرفی کند. بارت به‌سرعت در نزد متحدان ترامپ برای عهده‌داری منصب قاضی فقید دیوان عالی آمریکا مطرح شد و شهرت یافت. او قاضی دادگاه استیناف آمریکا و منصوب ترامپ است و پیش از این جزو نفرات نهایی بود که ترامپ قبل از انتخاب «برت کاوانا» دیگر قاضی دیوان عالی در سال ۲۰۱۸ درنظر گرفته بود.

فوت ۱۲ هزار تهرانی به دلیل کرونا: رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از فوت ۱۲ هزار نفر در پایتخت به دلیل کرونا خبر داد. وی افزود: از زمان آغاز موج سوم کرونا تعداد فوتی‌ها در طول روز به ۹۰ هم رسیده که البته هنوز وارد پیک موج سوم نشده‌ایم و احتمال افزایش فوتی‌ها بیشتر از موج اول و دوم وجود دارد.

 

نظرات بینندگان