arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹

درمان کرونا فقط جسمانی نیست!

دکتر میندی کمپبل روانشناس بالینی و پزشک عمومی معتقد است بسیاری از افراد که موفق شده اند بیماری کرونا را پشت سر بگذارند، درواقع ابتدا بر اضطراب‌های خود غلبه کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دکتر میندی کمپبل روانشناس بالینی و پزشک عمومی معتقد است بسیاری از افراد که موفق شده اند بیماری کرونا را پشت سر بگذارند، درواقع ابتدا بر اضطراب‌های خود غلبه کرده اند.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، به نظر می‌رسد توجه به مسائل روانی دقیقا به اندازه مشکلات جسمانی در درمان کرونا مور است، بسیاری از گزارش‌ها نشان می‌دهد که مشکلات اساسی در افرادی که حملات وحشت زدگی را تجربه کرده اند بسیار بیشتر از افردی بوده است که با آرامش با کرونا رو به رو شده اند.


اگرچه این به معنای نادیده گرفتن قدرت ویروس و بی توجهی به علائم جسمانی نیست، اما هر اندازه فرد از لحاظ روانی در سطح بهتری باشد، بیشتر می‌تواند با عوارض ویروس مقابله کند، چرا که امید به زندگی بالاتری دارد. اما شاید پرسش این باشد که چرا ترس در درمان کرونا اختلال ایجاد می‌کند؟ در حقیقت ترس، سیستم ایمنی را مهار می‌کند، البته برخی از استراتژی‌های مقابله‌ای که ممکن است فکر کنیم استرس را کاهش می‌دهند نیز می‌توانند تاثیر معکوس داشته باشند، مانند نوشیدن مشروبات الکلی، سیگار کشیدن و استفاده از مواد مخدر.

درمان کرونا
بسیاری از مردم نمی‌دانند که سیستم ایمنی بدن آن‌ها با سطح استرسشان ارتباط دارد. افکار، احساسات، اعتقادات و نگرش‌های ما می‌تواند بر عملکرد بیولوژیکی ما تأثیر مثبت یا منفی بگذارد. به عنوان مثال، وقتی خوشحال و خوشبین هستیم، سیستم ایمنی بدن ما عملکرد بهتری دارد؛ و زمانی که در حالت منفی و کم روحیه هستیم، عملکرد سیستم ایمنی بدن پایین می‌آید.


در شرایط شیوع کرونا طبیعی است که بسیاری از ما مضطرب باشیم، اما این مسئله نباید منجر به اختلال در کارکرد سیستم ایمنی بدن ما شود. افرادی که فرزندان کم سن و سال دارند نباید اضطراب خود را به فرزندانشان منتقل کنند. این موضوع می‌تواند برای کودکان نیز بسیار منفی باشد.

نظرات بینندگان