arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / تبادل آتش بین ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ / محمود صادقی: ۲۰ هزار قرص فایپیراویر وارد شده از چین، خرج درمان مسئولان شد / مصرف ویتامین D خطر مرگ بر اثر کرونا را به نصف می‌رساند / کشف جسد دختر ۲۵ ساله در سطل زباله‌ای در زعفرانیه تهران / محمد علی ابطحی: استعفای رییس جمهور دست خودش نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / تبادل آتش بین ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ / محمود صادقی: ۲۰ هزار قرص فایپیراویر وارد شده از چین، خرج درمان مسئولان شد / مصرف ویتامین D خطر مرگ بر اثر کرونا را به نصف می‌رساند / کشف جسد دختر ۲۵ ساله در سطل زباله‌ای در زعفرانیه تهران / محمد علی ابطحی: استعفای رییس جمهور دست خودش نیست

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

مصرف ویتامین D خطر مرگ بر اثر کرونا را به نصف می‌رساند: بر اساس یک پژوهش جدید که به تازگی به انجام رسیده است، بیماران مبتلا به کرونا که به اندازه کافی ویتامین دی (D) مصرف کنند، خطر مرگ آن‌ها به میزان ۵۲ درصد به نسبت افرادی که از کمبود این ویتامین رنج می‌برند، کمتر خواهد بود.

عادل فردوسی‌پور با ۹۹ از ماه آینده می‌آید: برنامه جدید عادل فردوسی‌پور از آبان ۹۹ پخش خواهد شد. عادل فردوسی‌پور که پیش از این خبر ساخت برنامه جدیدش تحت عنوان ۹۹ به همراه تصویر مجوز ساختش در رسانه‌ها منتشر شد، این روز‌ها در حال آماده کردن مقدمات ساخت این برنامه است. ۹۹ قرار است نودی نو باشد که با آیتم‌های متفاوت و خاص خودش به بررسی فوتبال ایران بپردازد. عادل همچنین قصد دارد که برای این برنامه سایت و اپلیکیشن هم راه اندازی کند.

وام مسکن جوانان ۴۰۰ میلیونی شد: طبق اعلام بانک مسکن، سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان در تهران ۶۰ درصد افزایش یافته و به ۴۰۰ میلیون تومان رسید. همچنین سقف تسهیلات مذکور در شهرهای بزرگ شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه در پایان سال پانزدهم از ۲۱۰ میلیون به ۳۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است. این میزان در مورد سایر نقاط شهری ۱۸۴ میلیون تومان بود که امسال در ترمیم صورت گرفته به ۲۹۰ میلیون تومان افزایش یافت.

محمد علی ابطحی: استعفای رییس جمهور دست خودش نیست: رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات به پیشنهاد عباس عبدی مبنی بر استعفای روحانی واکنش متفاوتی نشان داد.محمد علی ابطحی در کانال خود چنین نوشت: استعفای رییس جمهور دست خودش نیست. ‏اقای خاتمی، می خواست ونتوانست ‏اقای روحانی که خودش هم نمی خواه

تبادل آتش بین ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ: صبح دیروز درگیری در منطقه مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان رخ داده که در نتیجه آن تعدادی از طرفین جان خود را از دست داده و ادوات زرهی دو طرف نیز آسیب دیده است. هیچیک از دو طرف مسئولیت آغاز درگیری را بر عهده نگرفته‌اند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارتش ارمنستان ساعت 6 صبح امروز در طول خط مرزی بین دو کشور شروع به بمباران به مواضع ارتش این کشور و نیز مناطق مسکونی داخل خاک جمهوری آذربایجان کرده است. این بمباران از زمین و هوا انجام گرفته است.

۱۹۵ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۶ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۳۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۷۷ نفر از آنها بستری شدند. لاری همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۵۸۹ نفر رسید. لاری در توضیح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

استاندار تهران: خدمت‌رسانی به افراد فاقد ماسک ممنوع شد: استاندار تهران با اشاره به اینکه ارائه خدمات به هر شخصی که از ماسک استفاده نکرده باشد، در این استان ممنوع می‌شود، گفت: این موضوع به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و کارمندی که به چنین افرادی خدمت‌رسانی کند، متخلف است.

نوبخت: طرح پیش فروش نفت در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود: رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به نهایی شدن موضوع پیش فروش نفت در شورای عالی هماهنگی گفت: این روش سال آینده اجرایی خواهد شد. قیمت هر بشکه نفت برای پیش فروش ۴۰ دلار و نرخ تسعیر آن نیمایی خواهد بود.

کشف جسد دختر ۲۵ ساله در سطل زباله‌ای در زعفرانیه تهران: ماموران شهرداری شب گذشته جسد یک دختر جوان را در سطل زباله‌ای در خیابان آصف منطقه زعفرانیه پیدا کردند. با حضور ماموران کلانتری مشخص می‌شود، جسد متعلق به یک دختر ۲۵ ساله است که دست و پای او را با یک پارچه بسته و در داخل دو گونی که بهم دوخته شده است، قرار داده‌اند.

محمود صادقی: ۲۰ هزار قرص فایپیراویر وارد شده از چین، خرج درمان مسئولان شد: نماینده تهران در مجلس دهم گفت: نباید مسئولان تافته‌های جدا بافته از مردم باشند، به نظر من در هیچ کشوری چنین اولویت‌‌بندی‌هایی وجود ندارد. جای تعجب است که نمایندگان مردم و به خصوص نمایندگانی که شعارهای عدالت‌خواهی‌شان گوش فلک را کر کرده است، به این صورت بخواهند از مردم فاصله بگیرند.

پزشک بیمارستان مسیح دانشوری: پیک جدید کرونا بین ۴ تا ۸ هفته طول می‌کشد: رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه پیک جدید اپیدمی کرونا از مرداد پیش بینی شده بود، گفت: باید به طور عاجل برای کنترل این شرایط فکر شود؛ بیشتر از اینکه به فکر دارو، درمان و یا تشخیص بیماری باشیم، باید پیشگیری کنیم؛ در غیر اینصورت احتمال دارد سیستم درمان در پاییز و زمستان به طور ناگهانی دچار مشکل شود.

 

نظرات بینندگان