arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۷ مهر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: حق این مردم نیست که به خاطر دعواهای سیاسی، منافع آنها را در نظر نگیریم
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۵۹

وزیر امور خارجه گفت: ما شرمنده مردم هستیم که در برابر این همه مقاومت و اقتدار بخشی که آنها انجام داده اند آنچه را که باید در برابر آنها انجام می دادیم انجام ندادیم، باید بپذیریم آنچه را که باید برای مردم انجام می‌دادیم، انجام نداده ایم، باید بپذیریم که بدهکار مردم هستیم و باید بپذیریم این سخنان امام که مردم ولی نعمت ما هستند را نپذبرفتیم.

محمد جواد ظریف گفت: این حق مردم ما نیست که به خاطر دعواهای سیاسی و جناحی منافع آنها در نظر گرفته نشود.

قیمت دلار، امروز ۷ مهر ۹۹
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۵۹

قیمت دلار امروز دوشنبه هفتم مهر ۹۹ در صرافی‌های بانکی ۲۸۷۵۰ تومان تعیین شد.

قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز ۲۸۶۵۰ تومان است.

قیمت یورو هم ۳۳۴۵۰ تومان است.

برخورد ۲ راکت دیگر به ایران در جریان تبادل آتش میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۵۸

فرماندار خداآفرین گفت: در پی درگیری نیروهای نظامی جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ، ۲ راکت خمپاره طرف‌های درگیر به مناطق مرزی این شهرستان اصابت کرد. علی امیری‌ راد، با بیان اینکه یکی از این ۲ راکت در زمین های کشاورزی روستای شرفه فرود آمده و خسارت مالی و جانی بر جا نگذاشت، افزود: این راکت عمل کرده و بقایای آن از سوی عوامل نظامی مستقر در منطقه کشف و جمع آوری شد.

وی اظهار کرد: اصابت دومین راکت نیز در نزدیکی های میله ۵۰ مرزی در منطقه مرتعی گزارش شده، اما ما هنوز موفق به مشاهده بقایای آن نشده ایم. وی با بیان اینکه دیروز نیز یک راکت خمپاره عمل نشده به اراضی مرتعی روستای خلف بیگلو بین روستای شرفه و رود ارس اصابت کرده بود، اظهار داشت: با توجه به احتمال اصابت راکت های دیگر به منطقه مردم و روستاییان از تجمع و حضور در مناطق مرزی خودداری کنند.

اخباری از خروج سفیر آمریکا از بغداد / احتمال انتقال سفارت به اربیل
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۵۷

منابع اعلام کردند که اخباری از خروج سفیر آمریکا در بغداد و رفتن وی به کنسولگری آمریکا در اربیل مطرح است. خبرنگار اسکای نیوز اعلام کرد که تصمیم بستن سفارت آمریکا ممکن است روز دوشنبه صادر شود.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خبر مذاکره محرمانه ایران و آمریکا در عمان
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۵۷

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در عمان تصریح کرد: چند وقت پیش این سوال را فرد دیگری پرسید که من نصف روزه بعد از انتخابات به ایران می‌رسم باید ذهنش را جمع و جور کند که نصف روزه به نتیجه با ایران خواهد رسید.

سعید خطیب زاده افزود:‌ ترامپ هیچ فهم درستی از ماهیت روابط بین الملل و روابط آمریکا و ایران ندارد. مشاورین ایشان قرار نیست بفهمند که چه اتفاقی افتده است. نه مذاکره‌ای بوده و نه هست و نه انجام خواهد شد اینها مصرف داخلی دارد شاید به درد ترامپ بخورد. راه روشن است. ترامپ باید خطای خود را بپذیرد و این جنگ غیربشری و همه جانبه و تحریم‌های ظالمانه را متوقف کند و تمام خسارت‌هایی که به ملت ایران از مسیر این جنگ وارد کرده، جبران کند. شاید وقتی اینها را انجام داد در گوشه‌ای از اتاق برجام جایی برای خود پیدا کند.

واکنش تلویحی مسیح مهاجری به یادداشت حسین شریعتمداری علیه آیت الله سیستانی
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۵۶

مسیح مهاجری در واکنش به یادداشت حسین شریعتمداری علیه آیت الله سیستانی در روزنامه کیهان نوشت: استقلال فکري، سرمايه بزرگي است که اگر در کسي باشد او را به اوج آزادگي و آزادانديشي مي‌رساند و اراده او را براي انجام کارهاي بزرگ، پولادين مي‌کند. اين سرمايه بزرگ، دشمنان بزرگي هم دارد. بزرگ‌ترين دشمن استقلال فکري، افراد خودخواه، مستبد، خودبزرگ‌بين و انحصار‌طلب هستند. افرادي که اين چهار ويژگي منفي را در خود جمع کرده‌اند، هرگز چشم ديدن کساني که قدرت مستقل فکر کردن داشته باشند را ندارند و مي‌خواهند تمام افراد تابع آنها باشند و هرگز برخلاف نظر آنها نه نظري بدهند و نه حتي چيزي بفهمند!

زشت‌تر اينست که اين افراد انحصارطلب، به محيطي که خود در آن زندگي مي‌کنند اکتفا نمي‌کنند و مي‌خواهند سلطه فکري خود را حتي به خارج از مرزها نيز گسترش دهند. اينان مي‌گويند هرچه من معتقدم، همه بايد در سرتاسر جهان آن را قبول داشته باشند و چيزي برخلاف آن نگويند.

واکنش نوری المالکی به یادداشت حسین شریعتمداری: شدیدا محکوم می کنیم
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۵۴

نوری المالکی رهبر ائتلاف قانون عراق در بیانیه‌ای تصریح کرد:«یادداشت یک روزنامه در ایران و انتقاد موجود در آن که توهین به مرجعیت عالیقدر در پی استقبال ایشان از جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه سازمان ملل به شمار می آید را شدیدا محکوم می کنیم، این اقدام توهین به همه مردم عراق به شمار می رود.»

المالکی از این روزنامه خواست تا این موضع نامطلوب خود اصلاح کند، موضعی که با موضع جمهوری اسلامی ایران و احترام عمیق این کشور به مرجعیت عالیقدر در تعارض است.

استانداری: طرح تقسیم استان فارس در دستور کار نیست
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۵۳

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس اعلام کرد: موضوع تقسیم استان فارس به چند استان در دستور کار نیست. پیش از این نماینده نجف‌آباد در مجلس عنوان کرده بود که برخی استان‌های کشور باید به دو یا سه قسمت تقسیم شوند. وی افزود: در زمان حاضر پنج استان کشور باید تقسیم‌بندی شود و زمانی که کار با هزینه خوبی به سرانجام برسد، اخطار اصل ۷۵ قانون اساسی برطرف می‌شود.

آموزش و پرورش: فعلا امکان تدریس زبان چینی در مدارس دولتی فراهم نیست؛ معلم زبان چینی نداریم
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۵۳

رییس مرکز امور بین‌­الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم زبان چینی برای تدریس در مدارس دولتی نداریم؛ بنابراین در حال حاضر امکان تدریس این زبان فراهم نیست. پیشتر علی محبی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از احتمال ورود زبان چینی به فهرست آموزش زبان‌های خارجی دانش‌آموزان خبر داده و گفته بود که در سال ‌جاری افزودن زبان چینی به فهرست آموزش زبان‌های‌ خارجی دانش‌آموزان را بررسی می‌کنیم.

ایروان: ممکن است استقلال جمهوری قره باغ را به رسمیت بشناسیم
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۵۳

نخست وزیر ارمنستان در نشست اضطراری با نمایندگان پارلمان این کشور اعلام کرد که ایروان ممکن است به طور رسمی استقلال «جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی» را به رسمیت بشناسد. جمهوری قره باغ کوهستانی یک جمهوری خودخوانده است که به طور رسمی توسط هیچ یک از اعضای سازمان ملل متحد به رسمت شناخته نمی‌شود اما مورد حمایت ارمنستان قرار دارد و در بعضی کشورها از جمله روسیه، آمریکا، فرانسه، استرالیا و لبنان دارای دفاتر دیپلماتیک غیررسمی است.

آخرین وضعیت مهدی کروبی پس از انجام عمل جراحی
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۵۳

فاطمه کروبی درباره حصر گفت: ۱۰ سال است که آقای کروبی تحت شدیدترین محدودیت‌ها در حصر خانگی روزگار می‌گذرانند و در این مدت باتوجه به شرایط سنی که دارند، چندین مرتبه تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند. البته خوشبختانه ایشان روحیه فوق‌العاده خوبی دارند و استوار، مقاوم و بی‌اعتنا به مسائلی که برای ایشان پیش آورده‌اند، حتی به ما هم روحیه می‌دهند اما مگر می‌شود این فشارها بر جسم انسان تاثیر نداشته باشد.

واشنگتن: تمام مردم آمریکا تا تابستان آینده علیه کرونا واکسینه می‌شوند
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۵۲

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده گفت: بیشتر آمریکایی‌ها تا ژوئیه ۲۰۲۱ علیه کووید ۱۹ واکسینه می‌شوند. وی انتظار دارد تا اواخر مارس یا آوریل حدود ۷۰۰ میلیون دوز واکسن در دسترس باشد که برای ۳۵۰ میلیون نفر کافی است و واکسیناسیون طی چندین ماه انجام می‌شود.

نظرات بینندگان