arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اصابت راکت به یکی از روستا‌های ایران در جریان درگیری جمهوری آذربایجان و ارمنستان: منطقه بیش از این تحمل این خشونت ندارد / به دوستان خود در جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفتیم که این غائله هرچه زودتر ختم شود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آماده هستیم از همه ظرفیت‌ها برای حل مسئله بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان استفاده کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آماده هستیم از همه ظرفیت‌ها برای حل مسئله بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان استفاده کنیم.

به گزارش صدا و سیما، سعید خطیب زاده، در ابتدای نشست خبری با خبرنگاران ضمن اشاره به آغاز موج سوم کرونا بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و از خبرنگارانی که به دلیل رعایت دستور العمل‌های بهداشتی‌های بهداشتی دعوت نشده اند عذر خواهی کرد.

وی با اشاره به روز آخر هفته دفاع مقدس گفت: در واپسین روز این هفته وزیر امور خارجه میزبان مدیران ارشد و خبرنگاران برای بزرگداشت یاد شهدا خواهد بود.

خطیب زاده درباره گاهشمار وزارت امور خارجه در هفته گذشته به ناآرامی‌ها در منطقه قره باغ و اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان اشاره و تاکید کرد: آماده هستیم از همه ظرفیت‌ها برای حل این مسئله استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به سفر وزیر خارجه عراق به تهران و سفر آقای ظریف به مسکو گفت: ۳۱ شهریور هم آقای ظریف در نشست اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا شرکت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و اصابت راکت به یکی از روستا‌های ایران اظهار داشت: اتفاق خوبی نیفتاده؛ وضعیت منطقه بیش از این تحمل این خشونت‌ها را ندارد. به دوستان در جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفتیم که هرچه زودتر غائله ختم شود، آتش بس فوری و آغاز گفتگو‌های دوجانبه راه حلی قطعی است.

وی ادامه داد: راه حل نظامی راه حل پایداری برای این مسئله نیست، ما با حساسیت بالا در حال پیگیری هستیم و با طرف‌های درگیر در ارتباطیم و برای آتش بس فوری تلاش می‌کنیم.

نظرات بینندگان