arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹

اخبار تایید نشده از دستور بازگشت تیم مذاکره دولت افغانستان به کابل

منابع نزدیک به طالبان مدعی شدند که ریاست جمهوری افغانستان به تیم مذاکره‌کننده دولت دستور بازگشت به کابل را داده بود اما به دلیل دخالت آمریکا چنین اقدامی انجام نشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع نزدیک به طالبان مدعی شدند که ارگ ریاست جمهوری افغانستان تیم مذاکره‌کننده خویش را به کابل فراخوانده بود اما آمریکا از بازگشت این تیم جلوگیری کرد.

 

این در حالی است که مراسم افتتاحیه مذاکرات بین‌الافغانی 22 شهریور ماه در دوحه قطر آغاز شد اما تیم‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان همچنان مشغول گفت‌وگو درباره مسایل اختلافی برای تعیین دستورکار هستند و هنوز دو طرف مذاکرات رسمی را آغاز نکرده‌اند.

منابع در حالی از جلوگیری آمریکا از بازگشت تیم مذاکره‌کننده دولت به کابل خبر می‌دهند که کارشناسان می‌گویند ترامپ برای افزایش شانس پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش دارد تا پیش از انتخابات نوامبر بطور ظاهری و موقت هم که شده صلح را در افغانستان برقرار کند و پس از آن با تبلیغات رسانه‌ای این اقدام را به عنوان یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک جلوه دهد.

به عقیده کارشناسان برقراری صلح در افغانستان برای دولت آمریکا مهم نیست، چرا که در هیچ یک از 11 دور مذاکرات مستقیم واشنگتن با طالبان که بیش از یک و نیم سال طول کشید هیچ نماینده‌ای از دولت افغانستان در مذاکرات وجود نداشت.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان