arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹

وزیر بهداشت: قدرت سرایت ویروس کرونا به شدت زیاد شده / جوان‌های بیشتری را گرفتار می‌کند / پیش‌بینی ما این است که به مرز مرگ‌های بیشتر از دو دوره قبل برسیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: در مورد این ویروس آنچه که برای مسلم است این است که قدرت سرایتش به شدت بیشتر از قبل شده و نکته دوم اینکه جوان‌ترهای بیشتری را گرفتار می‌کند و در خود تهران در دوره‌های قبل حداقل دو تا سه هفته طول می‌کشید تا ما رقم هایمان به دو برابر برسد ولی در این دوره در یک زمان بسیار کوتاه‌تری تعداد مریض‌هایمان دوبرابر شد. تخت‌های بیشتری اشغال شد و مریض‌های بدحالتری داریم و پیش‌بینی ما این است که به مرز مرگ‌های بیشتر از دو دوره قبل برسیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: قدرت سرایت ویروس کرونا نسبت به گذشته بیشتر شده و جوانان بیشتری را گرفتار می کند.

دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه هیئت دولت گفت: ما دو تغییر را در ویروس میبینیم که امروز صبح با دوستانی که برروی ویروس شناسی کار می‌کنند تماس داشتم این تغییرات روز به روز برای ما محسوس‌تر می‌شود. البته تا دوشنبه ما کل ژنوم ویروس را در پاستور بازنگری و در دانشگاه بهداشت جدید می‌کنیم که نتایج جدیدتری خواهیم داشت.

دکتر نمکی گفت: این ویروس آنچه که برای مسلم است این است که قدرت سرایتش به شدت بیشتر از قبل شده و نکته دوم اینکه جوان‌ترهای بیشتری را گرفتار می‌کند و در خود تهران در دوره‌های قبل حداقل دو تا سه هفته طول می‌کشید تا ما رقم هایمان به دو برابر برسد ولی در این دوره در یک زمان بسیار کوتاه‌تری تعداد مریض‌هایمان دوبرابر شد.

وی با بیان افزایش بیماران افزود: تخت‌های بیشتری اشغال شد و مریض‌های بدحالتری داریم و پیش‌بینی ما این است که به مرز مرگ‌های بیشتر از دو دوره قبل برسیم.

وی در انتها خاطر نشان کرد: امیدوارم با لطف خداوند و همت همه همکاران ما بتوانیم این مرگ‌ها را بیشتر مهار کنیم.

نظرات بینندگان