arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹

دبیرکل سازمان ملل با سران آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد

دبیر کل سازمان ملل در گفت‌وگوی ویدئوکنفرانسی با سران آذربایجان و ارمنستان خواستار آتش‌بس فوری شد. «استفان دوژاریک» افزود که دبیر کل سازمان ملل در گفت‌وگوهای جداگانه خود با سران آذربایجان و ارمنستان از آن‌ها خواسته است که فورا به درگیری‌ها خاتمه و تنش‌ها را کاهش داده و به در چارچوب گروه مینسک بدون پیش‌شرط و بدون فوق وقت به مذاکرات معنادار بازگردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر کل سازمان ملل در گفت‌وگوی ویدئوکنفرانسی با سران آذربایجان و ارمنستان خواستار آتش‌بس فوری شد.

به گزارش خبرگزاری تاس، سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل بامداد سه‌شنبه گفت که او به صورت ویدئوکنفرانسی با «الهام علی‌اف» رییس جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان گفت‌وگو کرده است.

«استفان دوژاریک» افزود که دبیر کل سازمان ملل در گفت‌وگوهای جداگانه خود با سران آذربایجان و ارمنستان از آن‌ها خواسته است که فورا به درگیری‌ها خاتمه و تنش‌ها را کاهش داده و به در چارچوب گروه مینسک بدون پیش‌شرط و بدون فوق وقت به مذاکرات معنادار بازگردند.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل همچنین گفت که گوترش بر حمایت کامل خود از "نقش مهم" سازمان امنیت و همکاری اروپا و ضرورت به کارگیری ناظران این سازمان در منطقه تاکید مجدد کرده است.

دوژاریک همچنین با اشاره به گزارش برخی رسانه‌ها و ادعای مقام‌های ارمنستان مبنی بر دخالت ترکیه در درگیری‌های میان آذربایجان و ارمنستان، تاکید کرد که سازمان ملل امکان تایید این ادعا ویا ادعاهای دیگری که مطرح می‌شود، ندارد.

درگیری بین نیروهای نظامی آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ که روز یکشنبه بار دیگر از سر گرفته شد، تاکنون واکنش‌های منطقه‌ای و جهانی گسترده‌ای به دنبال داشته است؛ در این میان سازمان ملل و بسیاری از کشورها از جمله ایران خواستار برقراری آتش‌بس میان دو طرف و حل تنش از راه دیپلماتیک شده اند.

نظرات بینندگان