arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹
نشنال اینترست:

چرا جو بایدن، ترامپ را در آستانه مناظره، به وزیر تبلیغات هیتلر و فیدل کاسترو تشبیه کرد؟

دونالد ترامپ شک ندارد که بایدن مواد مصرف می‌کند. روز یکشنبه، او اصرار داشت که جو بایدن باید قبل از مناظره آنها در عصر سه شنبه در کلیولند آزمایش اعتیاد دهد. اگر ترامپ واقعاً باور داشته باشد كه می‌تواند بایدن را با استفاده از اتهامات جعلی مربوط به مصرف مواد مخدر مغلوب كند، اشتباه بزرگی را مرتكب می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یاکوب هیل بورن در نشنال اینترست نوشت: دونالد ترامپ شک ندارد که بایدن مواد مصرف می‌کند. روز یکشنبه، او اصرار داشت که جو بایدن باید قبل از مناظره آنها در عصر سه شنبه در کلیولند آزمایش اعتیاد دهد. اگر ترامپ واقعاً باور داشته باشد كه می‌تواند بایدن را با استفاده از اتهامات جعلی مربوط به مصرف مواد مخدر مغلوب كند، اشتباه بزرگی را مرتكب می شود. ماه‌هاست که ترامپ رقیب دموکرات خودش را جو خواب آلو خطاب می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: یک نکته مهم اینکه، ترامپ انتظارات از عملکرد بایدن را تعدیل نکرده است. اگر بایدن به سوالات وی به طور مبهم اما منسجم پاسخ دهد و اجازه منحرف شدن بحث را هم ندهد، احتمالاً می‌تواند موفق باشد. با این حال نکات دیگری هم وجود دارد. بهتر است ترامپ حداقل سخنرانی‌های دیگر بایدن را ببیند. بایدن امروز بسیار متفاوت از بایدن متزلزل روزهای انتخابات مقدماتی است. بایدن در آخرین سخنرانی خود خیلی قاطع گفت: رئیس جمهور فعلی برای مدت طولانی امریکا را در تاریکی نگاه داشته است، خشم بیش از حد، ترس زیاد، و اختلاف افکنی از تاثیرات عملکرد ترامپ بوده است. اکنون من به شما وعده می‌دهم که اگر ریاست جمهوری را به من بسپارید، من بهترین اقدامات خودم را انجام خواهم داد. من متحد نور خواهم بود، نه تاریکی. اگر بایدن به این اظهارات پایبند باشد، می‌تواند در چارچوب بحث خود را در قامت نامزدی معرفب کند كه می‌تواند آمریكا را به شرایط عادی برگرداند.

دلیل دیگر اینکه ترامپ باید آماده باشد، حمله جدی بایدن به وی در روز شنبه است، حمله‌ای که به شدت تند و تیز بود. بایدن ترامپ را نه تنها به ژوزف گوبلز وزیر تبلیغات نازی بلکه به فیدل کاسترو نیز تشبیه کرد. نامزد دموکرات‌ها بیش‌تر برای مسخره کردن ترامپ بود که این تشبیهات را استفاده می‌کرد. بایدن گفت: فکر می‌کنم مردم تفاوت بین من و دونالد ترامپ را به وضوح می‌بینند.

ترامپ سه شنبه شب در موقعیت دشواری قرار خواهد گرفت، نه تنها به این دلیل که سعی دارد بایدن را به عنوان یک احمق پیر نشان دهد، بلکه علت اصلی راه دشوار وی عقب ماندگی‌اش در نظرسنجی‌ها است. او به دنبال ضربه زدن به بایدن و به نوعی حذف او است، با این حال ممکن است این رفتارها به ضرر خودش تمام شده و حتی باعث جذب رای دهندگان مستقل به سمت بایدن گردد. نظرسنجی جدید کوئینیپیاک حکایت از پیروزی بایدن بر ترامپ با اختلاف 10 درصدی دارد. برآوردهای تازه دیگر از جمله نظرسنجی‌های واشنگتن پست و ای بی سی نیوز وجود دارد که نشان می‌دهد بایدن در میان رای دهندگان به نسبت53 به 43 درصد پیشتاز است. با این وجود هنوز هم ترامپ در ایالت‌هایی مهم مانند فلوریدا و ویسکانسین رقابتی پایاپای با بایدن دارد.

حملات عمیقاً شخصی ترامپ ناخواسته فرصت خوبی را برای بایدن ایجاد کرده است. ترامپ امروز بزرگترین دشمن خودش است، چرا که کارنامه ضعیفی در بسیاری از حوزه‌ها دارد. از طرف دیگر، بایدن، مانند یک وکیل مدافع در برابر هیئت منصفه است که باید حملات ترامپ به شخصیت خود را در سخنان ابتدایی خود پیش بینی و آنها را خنثی کند. در حال حاضر خطر برای هر دو نامزد زیاد است، اما برای ترامپ بیشتر است. در نهایت مناظره‌ها به خوبی مشخص خواهد کرد که آیا وی همچنان یک کاندیدای قابل قبول باقی خواهد ماند یا خیر.

نظرات بینندگان