arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

سقوط جنگنده «اف-۳۵» و هواپیمای سوخت‌گیری هرکولس در کالیفرنیا

دو هواپیمای نظامی پیشرفته آمریکایی حین سوخت‌گیری هوایی دچار سانحه شده و در پایگاه نیروی دریایی این کشور به زمین برخورد کردند. بر این اساس، خلبان جنگنده آمریکایی پیش از برخورد به زمین از کابین به بیرون می‌پرد، هر چند که دچار آسیب‌هایی می‌شود و هم‌اکنون در حال مداواست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه‌های آمریکایی از برخورد یک فروند جنگنده «اف-۳۵» با یک فروند هواپیمای سوخت‌گیری هرکولس «کِی‌سی-۱۳۰» در آسمان کالیفرنیا خبر می‌دهند.

به گزارش فارس، پایگاه خبری «مؤسسه نیروی دریایی ایالات متحده» بامداد امروز (چهارشنبه) به نقل از مقام‌های نظامی آمریکا گزارش داد که جنگنده اف-۳۵بی نیروی دریایی این کشور در حال سوخت‌گیری هوایی از یک فروند هواپیمای کِی‌سی-۱۳۰جِی در نزدیکی پایگاه هوایی اِل‌سانترو متعلق به نیروی دریایی آمریکا بود که دچار سانحه می‌شود.

سرهنگ «جوزف باترفیلد» سخنگوی تفنگداران دریایی آمریکا در بیانیه‌ای به این پایگاه خبری گفت که حوالی ساعت ۴ بعد ظهر (به وقت محلی) جنگنده اف-۳۵ حین سوخت‌گیری به هواپیمای هرکولس برخورد کرده و بر اثر آن بال خود را از دست داده و سقوط می‌کند.

بر این اساس، خلبان جنگنده آمریکایی پیش از برخورد به زمین از کابین به بیرون می‌پرد (ایجکت)، هر چند که دچار آسیب‌هایی می‌شود و هم‌اکنون در حال مداواست.

تصاویر منتشر شده از این پایگاه هوایی فقط هواپیمای سوخت‌گیری سی-۱۳۰ را نشان می‌دهد که به‌نظر توانسته فرود سخت اما امنی داشته باشد و آسیب‌هایی نیز دیده است.

در این تصاویر اما هیچ نشانی از جنگنده اف-۳۵ نیست که احتمال داده می‌شود این پرنده بعد از سقوط تقریبا از بین رفته است.

نظرات بینندگان