arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹
آخرین آمار کرونا در ایران، ۱۰ مهر ۹۹؛

کرونا ۲۱۱ فوتی دیگر گرفت / شناسایی ۳۸۲۵ بیمار جدید / ۱۵۸ شهرستان در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۴۶۱ هزار و ۴۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۶ هزار و ۳۸۰ نفر رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۴۶۱ هزار و ۴۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۶ هزار و ۳۸۰ نفر رسیده است.

به گزارش «انتخاب»، سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۰ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۸۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۲۵ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۶۱ هزار و ۴۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تاکنون ۳۸۳ هزار و ۳۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون چهار میلیون و ۴۳ هزار و ۱۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

۱۵۸ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا

معاون وزیر بهداشت گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از وضعیت شهرستان‌های کشور، با وجود آن‌که تعداد کل شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز بدون تغییر و همچنان ۱۵۸ شهرستان گزارش شده، ولی در استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، مازندران و هرمزگان تعداد شهرستان‌های قرمز روند افزایشی دارد.

وی بیان کرد: نسبت معنی داری میان کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گسترش شیوع بیماری وجود دارد و روند کاهشی در میزان استفاده از ماسک طی هفته‌های اخیر موضوعی بسیار نگران کننده برای همکاران ما در نظام سلامت کشور است.

لاری در پایان افزود: امیدواریم هر یک از ما با تقویت حس مسئولیت پذیری در رعایت توصیه‌های بهداشتی بتوانیم گامی اثربخش در ممانعت از شیوع هرچه گسترده‌تر بیماری در کشور برداریم.

نظرات بینندگان