arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹

بیانیه مشترک امارات، آمریکا و اسرائیل برای همکاری در بخش انرژی

خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی اعلام کرد که این کشور روز پنجشنبه بیانیه‌ای مشترک با آمریکا و اسرائیل صادر کرده که در آن بر ایجاد چشم‌اندازی راهبردی برای یک شراکت سه‌جانبه در زمینه انرژی تاکید شده است. براساس این بیانیه که از سوی وزیران انرژی امارات، آمریکا واسرائیل صادر شده، سه طرف توافق کرده‌اند که همکاری‌های بیشتر در بخش انرژی، از جمله انرژی تجدیدپذیر، بازدهی انرژی، منابع نفتی و گاز طبیعی و فناوری‌های مرتبط و شیرین‌سازی آب را تشویق کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امارات متحده عربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای مشترک درباره چشم‌انداز راهبردی برای شراکت در زمینه انرژی منتشر کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی اعلام کرد که این کشور روز پنجشنبه بیانیه‌ای مشترک با آمریکا و رژیم صهیونیستی صادر کرده که در آن بر ایجاد چشم‌اندازی راهبردی برای یک شراکت سه‌جانبه در زمینه انرژی تاکید شده است.

براساس این بیانیه که از سوی وزیران انرژی امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی صادر شده، سه طرف توافق کرده‌اند که همکاری‌های بیشتر در بخش انرژی، از جمله انرژی تجدیدپذیر، بازدهی انرژی، منابع نفتی و گاز طبیعی و فناوری‌های مرتبط و شیرین‌سازی آب را تشویق کنند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده که صادرکنندگان آن برای «یافتن راه‌حل‌هایی در قبال چالش‌های مرتبط با انرژی که مردم فلسطین با آن روبه رو هستند، از طریق ایجاد منابع انرژی، فناوری و زیرساخت‌های مرتبط» تلاش خواهند کرد.

مقام‌های امارات متحده عربی و بحرین ماه گذشته توافق سازش با رژیم صهیونیستی را در حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا کردند.

رژیم صهیونیستی روابط خود را با امارات متحده عربی و بحرین عادی کرده و این ۲ کشور به همراه عربستان به هواپیماهای صهیونیست ها اجازه داده‌اند که از حریم هوایی آنها استفاده کنند؛ مسأله‌ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

نظرات بینندگان