arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۹

مسکو: تحریم‌های بلاروس علیه اتحادیه اروپا در روسیه نیز اعمال می‌شود

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه شامگاه جمعه طی بیانیه‌ای اقدام اروپا در اعمال تحریم علیه بلاروس را زیر سوال برد. وی گفت: : «ما اعلام می‌کنیم که بر اساس تعهدات اتحادمان، لیست بلاروس در پاسخ به تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور که از امروز اجرایی شده به صورت اتوماتیک در جمهوری فدرال روسیه نیز اعمال می‌شود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خبر داد که تحریم‌هایی که بلاروس علیه اتحادیه اروپا اعمال کرده در این کشور نیز اعمال خواهد شد.

به گزارش فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه شامگاه جمعه طی بیانیه‌ای اقدام اروپا در اعمال تحریم علیه بلاروس را زیر سوال برد.

وی در این بیانیه نوشت: «ما فکر می‌کنیم که این اقدام نمونه آشکار و عیر قابل قبول فشار بر مقامات بلاروس است که تلاش دارند تا اوضاع داخلی را تثبیت کنند. بار دیگر اروپا کلمه‌ای در حمایت از اصلاح قانون اساسی در بلاروس که با هدف سیستم سیاسی آزاد از طریق گفت‌وگوی ملی است، به میان نیاورده است. این چیزی است که باید در چارچوب قانون ملی و از طریق مشارکت تمام جامعه بلاروس و نه از طریق خیابان صورت بگیرد.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: «اتحادیه اروپا به جای ایفای نقش سازنده و تسهیل ثبات دربلاروس تصمیم گرفته تا به تشدید اوضاع سیاسی داخلی در این کشور بپردازد. ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم تا درباره پیامدهای خطرناک این سیاست فکر کند.»

وی افزود: «ما اعلام می‌کنیم که بر اساس تعهدات اتحادمان، لیست بلاروس در پاسخ به تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور که از امروز اجرایی شده به صورت اتوماتیک در جمهوری فدرال روسیه نیز اعمال می‌شود.»

وزارت خارجه بلاروس روز جمعه اعلام کرد که در واکنش به تحریم‌های اعلام شده توسط اتحادیه اروپا علیه این کشور، لیستی از افرادی را تهیه کرده که ورود آنها به بلاروس را ممنوع می‌کند.

وزارت خارجه بلاروس گفت که این لیست را به صورت عمومی منتشر نخواهد کرد.

شورای اروپا بامداد امروز (جمعه) در جلسه‌ای ضمن محکوم کردن خشونت‌های غیر قابل قبول علیه معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور، تحریم‌هایی را علیه حدود ۴۰ مقام این کشور اعمال کرد.

نظرات بینندگان