arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

۱۱ مهر ۱۳۵۷؛ تمرکز تجارت از تهران به شهرستانها منتقل می‌شود+عکس

روایت روزنامه «اطلاعات» از انتقال تمرکز تجارت از تهران به شهرستانها، در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۵۷، را در این گزارش بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ روایت روزنامه «اطلاعات» از انتقال تمرکز تجارت از تهران به شهرستانها، در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۵۷، را در این گزارش بخوانید.

در این مطلب آمده است:

وزیر بازرگانی دیروز در اجتماع صاحبان صنایع و معادن و بازرگانان کشور رسما اعلام کرد: از انحصار و انحصار طلبی جلوگیری خواهد شد و کار و ادارات از دست عده‌ای معدود خارج شده و بین کلیه بازرگانان کشور گسترش داده خواهد شد.

محمدرضی ویشگائی وزیر بازرگانی در این جلسه که در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و با حضور سناتور دکتر طاهر ضیائی، روسا و اعضای هیات نمایندگان و بسیاری از صاحبان صنایع و بازرگانی عمده سیاست‌های جدید این وزاتخانه را اعلام میکرد افزود: از این پس سیاست‌های تشویق صادرات تعادل بین عرضه و تقاضا و مدرنیزه کردن سیستم توزیع کشور و ایجاد توسعه و عوامل زیربنائی بازرگانی و ایجاد و گسترش اتحادیه‌های صادراتی و وارداتی اعمال خواهد شد.

وزیر بازرگانی اضافه کرد: تمرکز تجارت در تهران از بین برده میشود.

وزیر بازرگانی همچنین تایید کرد که در سیستم تهیه مقررات صادرات و وردات به ذخیره سازی کالاهای اساسی توجه خاص مبذول خواهد شد.

سناتور دکتر طاهر ضیائی قبل از سخنان وزیر بازرگانی مشکلات اقتصادی موجود را توجیه کرد و گفت: آنچه که در حال حاضر بخش خصوصی انتظار دارد، از میان برداشتن مقررات دست و پاگیر اداری و اصلاح نحوه برخورد کارمندان دولت با افراد این جامعه است.

باید تربیتی داده شود که حتی الامکان تماس بین بخش خصوصی و بخش دولتی کمتر شود و در عین حال محیط مناسب برای توسعه سرمایه گذاری فراهم گردد.

در جلسه دیروز چند تن از نمایندگان اتاق مشکلات مربوط به بهره‌برداری از معادن و مقرارت مزاحمی را که در این رشته وجود دارد مطرح کردند و گرفتاری‌هائی را که به سبب سیاست‌های سو گذشته برای بسیاری از صاحبان صنایع و بازرگانان پیش آمده بود و سبب رکور بخش خصوصی شده است عنوان کردند.

نظرات بینندگان