arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

آیا هر روز پنیر خوردن سالم است؟

پنیر یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌هایی است که بسیاری از افراد هر روز آن را مصرف می‌کنند. از پنیر صبحانه تا پنیر در کنار سبزیجات، پنیر در کنار غذا و انواع و اقسام پنیرها. اما مصرف این حجم پنیر خطرناک است؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پنیر یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌هایی است که بسیاری از افراد هر روز آن را مصرف می‌کنند. از پنیر صبحانه تا پنیر در کنار سبزیجات، پنیر در کنار غذا و انواع و اقسام پنیرها. اما مصرف این حجم پنیر خطرناک است؟


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، مدت هاست که می‌دانیم پنیر منبع بزرگی از پروتئین و کلسیم است. در حقیقت، دو اونس پنیر می‌تواند تقریباً نیمی از کلسیم مورد نیاز بدن شما را برای یک روز تأمین کند. اکنون تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که خوردن پنیر می‌تواند از برخی بیماری‌های مزمن جلوگیری کند.


پنیر حاوی ترکیب اسید لینولئیک (CLA) است. ثابت شده است که CLA از تصلب شراین و سخت شدن رگ‌های خونی که منجر به بیماری قلبی می‌شود، جلوگیری می‌کند. همچنین ضمن بهبود پاسخ ایمنی بدن، باعث کاهش چربی و التهاب بدن می‌شود.

 پنیر
پنیر حتی ممکن است به شما کمک کند تا بیشتر زندگی کنید! مطالعه‌ای در مجله تغذیه بالینی اروپا نشان داد که امید به زندگی در مردانی که به طور منظم پنیر می‌خورند بیشتر از کسانی است که پنیر را مصرف نمی‌کنند.
اما یادآوری این نکته مهم است که پنیر در حد متوسط سالم است چرا که سرشار از سدیم و چربی اشباع است که می‌تواند منجر به چاقی و سایر بیماری‌های مزمن شود. به عنوان مثال، یک چهارم فنجان پنیر چدار مکعبی حدود ۱۳۳ کالری، ½ گرم کربوهیدرات، ۱۱ گرم چربی و ۸ گرم پروتئین دارد.


پنیر‌های کم چرب و بدون چربی میزان کالری را کاهش می‌دهند، اما ممکن است همان مزایای سلامتی را برای شما نداشته باشند. یک چهارم فنجان پنیر موزارلا بدون چربی دارای ۴۲ کالری، ۱ گرم کربوهیدرات، ۰ گرم چربی و ۹ گرم پروتئین است. پنیر تازه مانند ریکوتا معمولاً کلسترول و چربی کمتری نسبت به انواع دیگر دارد. افزودن پنیر ریکوتا به رژیم غذایی می‌تواند باعث ایجاد مزیت در ورزش شود. مطالعه‌ای در مجله Clinical Interventions in Aging نشان داد که افزودن پنیر ریکوتا به رژیم روزانه می‌تواند باعث بهبود توده عضلانی و تعادل وزن در افراد مسن شود.


آیا خوردن پنیر هر روز سالم است؟


تا زمانی که به لاکتوز یا لبنیات حساسیتی ندارید، خوردن پنیر هر روز می‌تواند بخشی از برنامه غذایی سالم شما باشد. پنیر علاوه بر فواید پروتئین و کلسیم، غذایی تخمیر شده است و می‌تواند منبع خوبی از پروبیوتیک‌ها را برای روده سالم تأمین کند. ترفند این است که از آن در حد متوسط لذت ببرید. سعی کنید آن را در وعده‌های غذایی سالم مانند سالاد‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل قرار دهید.

نظرات بینندگان