arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

کرونا جان ۲۱۱ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۱۱ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۶ هزار و ۹۵۷ نفر رسید و ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۱۱ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۶ هزار و ۹۵۷ نفر رسید و ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۳ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۴۸۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۷۱ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۸۹ هزار و ۹۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۵۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۱۲۳ هزار و ۱۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح وضعیت کرونا در استان آذربایجان شرقی گفت: بعد از خیز شدید موارد ابتلا و بستری کووید۱۹ در فروردین و خیز دوم در تیر امسال از اوایل شهریور ۹۹ نیز دوباره شاهد سیر صعودی موارد این بیماری در استان آذربایجان شرقی هستیم که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اکنون شهرهای آذرشهر، تبریز، اهر، بناب، جلفا، سراب، عجب شیر، مراغه، ملکان، هشت رود و هریس در وضعیت قرمز و بقیه شهرهای استان آذربایجان شرقی در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند.

لاری گفت: میزان ابتلا و مرگ و میر کووید۱۹ در استان آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است و هم اکنون ۱۱۱۰ نفر در بیمارستانها و مراکز درمانی این استان بستری و ۲۳۵ نفر به علت شرایط بالینی نامطلوب در بخش مراقبت های ویژه هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان آذربایجان شرقی ۶۲.۵ درصد است که کمترین میزان آن در رستورانها، نانوایی ها و خواربار فروشی هاست، میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی ۵۳ درصد، در وسایل نقلیه عمومی ۵۰ درصد، در ادارات و بانکها ۸۴ درصد و در بین شاغلان صنوف و صنایع ۶۷.۵درصد است.

 

نظرات بینندگان