arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

۶۴ شبکه سرقت در تهران متلاشی شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: چهارمین مرحله از طرح کاشف توسط پلیس‌های تخصصی در پایتخت علیه سارقان اجرا و ۶۴ شبکه سرقت متلاشی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: چهارمین مرحله از طرح کاشف توسط پلیس‌های تخصصی در پایتخت علیه سارقان اجرا و ۶۴ شبکه سرقت متلاشی شد.

‌ «سردار حسین رحیمی» روز یکشنبه در حاشیه طرح کاشف ۴ پلیس آگاهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس برای امنیت پایتخت طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کند و طرح کاشف یکی از آنهاست.
وی گفت: جرایمی از جمله سرقت مسلحانه، آدم ربائی، قتل، سرقت اماکن توسط سارقان انجام می‌شد و ۲۶۲ نفر سارق، مالخر، زورگیر و مجرم به عنف دستگیر شدند.

سردار رحیمی عنوان کرد: ۷۵ نفر از این افراد تحت عنوان مامور فعالیت می‌کردند و ۶۶ نفر که در امر سرقت اماکن و منازل فعالیت داشتند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: باند سه نفره سارقان خودرو که ۱۰ سال سابقه سرقت داشتند با جعل سند، شماره موتور این‌وسایل را به فروش می‌رساندند دستگیر شدند.

وی گفت: تمام اعضای باند دستگیر و باند ۱۳ نفره سارق موتورسیکلت‌ها نیز دستگیر شدند و ۵۰ موتورسیکلت گران قیمت از آنان کشف شد.

سردار رحیمی بیان کرد: ۳۱ نفر در رابطه با جعل و کلاهبرداری دستگیر و اعضای سه شرکت لیزینگ خودرو که بالغ بر ۳۰۰ شاکی دارد را دستگیر کردیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه توصیه کرد که مردم به شرکت‌های لیزینگی اعتماد نکنند و گفت: چندین باندی که انواع و اقسام مدارک دولتی را جعل می‌کردند منهدم شدند.

وی ادامه داد: ۱۶ نفر در رابطه با قتل، سرقت مسلحانه، آدم ربائی در طرح کاشف چهار توسط پلیس تهران دستگیر شدند.

سردار رحیمی در ادامه درباره جرائم محکومان فراری اظهار داشت: محکومان فراری در امان نخواهند بود و برنامه ریزی انجام شده تا کسانی که برابر احکام قضایی مجرم هستند، در طرح پلیس دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه بالغ بر ۲ هزار و ۸۱۳ فقره از سرقت‌های انجام شده مردم در این مرحله تا به الان کشف شده است؛ افزود: تلاش بر این است که اموال مکشوفه در حداقل زمان ممکن تحویل صاحبانشان داده شود.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد که سامانه «نما» پلیس آگاهی را مشاهده کنند.

 ایرنا

نظرات بینندگان