arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹

نشانه‌هایی که شما بیش از حد نمک می‌خورید (قسمت دوم)

قرن هاست که انسان‌ها از نمک استفاده می‌کنند. علاوه بر چاشنی غذا، از این ماده سفید برای حفظ گوشت و ماهی نیز استفاده می‌شود. اما بدن انسان به مقدار مشخصی نمک نیاز دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قرن هاست که انسان‌ها از نمک استفاده می‌کنند. علاوه بر چاشنی غذا، از این ماده سفید برای حفظ گوشت و ماهی نیز استفاده می‌شود. اما بدن انسان به مقدار مشخصی نمک نیاز دارد.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، افرادی که به اندازه کافی سدیم مصرف نمی‌کنند، دچار مشکلات جدی بهداشتی می‌شوند، اما به نظر می‌رسد این احتمال وجود ندارد که مشکلات ناشی از عدم مصرف نمک در جامعه امروز رخ دهد. دولت کانادا تخمین می‌زند که کانادایی‌ها روزانه تقریباً ۳۴۰۰ میلی گرم سدیم مصرف می‌کنند. این میزان بیش از دو برابر میزان توصیه شده در روز است. زیاده روی در مصرف نمک چه نشانه‌هایی دارد؟

فشارخون

شما فشار خون بالایی دارید

فشار خون بالا برای سلامتی مضر است، زیرا خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سکته را افزایش می‌دهد. هنگامی که مقادیر زیادی نمک می‌خورید، بدن شما با احتباس مایعات زیادی واکنش نشان می‌دهد و قلب شما باید بیشتر خون پمپاژ کند، که فشار خون شما را افزایش می‌دهد.

گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات دارید

گرفتگی عضلات ممکن است بعد از یک تمرین سخت رخ دهد، اما درد عضلات می‌تواند بر اثر سدیم نیز رخ دهد چرا که کلسیم، انقباضات عضلانی را تحریک می‌کند.

خستگی

احساس خستگی می‌کنید

دلایل زیادی برای احساس خستگی وجود دارد، از مصرف برخی دارو‌ها گرفته تا ابتلا به سرطان. اما، آیا می‌دانید سدیم می‌تواند باعث خستگی شود؟ وقتی نمک بدن را کم آب می‌کند، سطح انرژی کاهش می‌یابد. به احتمال زیاد بعد از یک وعده غذایی پر از نمک احساس خستگی می‌کنید.

پوست

شما پوست خشکی دارید

نمک بدن را به سمت کم آبی سوق می‌دهد و اگر نتوانید در مقابل افزودن نمک به وعده‌های غذایی مقاومت کنید، ممکن است دچار خشکی پوست شوید. استفاده از لوسیون و کرم به شما کمک موقتی خواهد کرد، اما بهتر است به طور کلی کمتر نمک مصرف کنید.

نظرات بینندگان