arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹

آمریکا اعطای ویزای کار به کارکنان حرفه‌ای را محدود کرد

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، روز سه‌شنبه برنامه‌های خود برای کاهش شدید اعطای ویزای کار به کارکنان حرفه‌ای در سراسر دنیا را اعلام کرد. مقام‌های وزارت امور امنیت داخلی و وزارت کار آمریکا اعلام کردند به زودی قوانین جدید برای محدود شدن اعطای ویزای موسوم به «H-1B» منتشر خواهد شد. در آن دستورالعمل، اینکه چه کسانی قادر به دریافت این نوع روادید خواهند بود اعلام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت آمریکا برنامه‌ای را که به کارکنان حرفه‌ای در سراسر دنیا اجازه می‌داد در آمریکا مشغول به کار شوند، محدود کرد.

به گزارش  فارس، دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، روز سه‌شنبه برنامه‌های خود برای کاهش شدید اعطای ویزای کار به کارکنان حرفه‌ای در سراسر دنیا را اعلام کرد.

مقام‌های وزارت امور امنیت داخلی و وزارت کار آمریکا اعلام کردند به زودی قوانین جدید برای محدود شدن اعطای ویزای موسوم به «H-1B» منتشر خواهد شد. در آن دستورالعمل، اینکه چه کسانی قادر به دریافت این نوع روادید خواهند بود اعلام شده است.

«کن کوچینلی»، معاون موقت وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت این وزارتخانه برآورد می‌کند با قوانین جدید درخواست یک سوم از متقاضیان برای دریافت این نوع روادید رد خواهد شد. 

دونالد ترامپ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ با صدور یک فرمان اجرایی گام نخست در جهت محدود کردن صدور روادید استخدام نیروی کار خارجی را برداشت.

مهم‌ترین بند این فرمان که ترامپ عنوان «آمریکایی بخر، آمریکایی استخدام کن» را برای آن انتخاب کرده بود آغاز اصلاح فرآیند صدور روادید استخدام نیروی کار ماهر یا همان ویزای کار بود.

 روادید موسوم به «H-1B» به کارخانه‌ها و شرکت‌های آمریکایی اجازه می‌دهد کارکنان خارجی ماهر و متخصص را برای سمت‌هایی مشخص استخدام کنند.

از آنجا که شرکت‌های فعال در حوزه فناوری بسیاری از نیروهای خود را با اتکا به این روادید استخدام می‌کنند، به شدت مخالف سیاست‌های ترامپ در این زمینه هستند.

«پاتریک پیزلا»، معاون وزیر کار آمریکا روز سه‌شنبه گفت: «در شرایطی که میلیون‌ها آمریکایی در جستجوی کار هستند و اقتصاد به روند بهبودش ادامه می‌دهد لازم است برای جلوگیری از خطراتی که نیروی کار خارجی ارزان‌قیمت می‌تواند برای رفاه کارگران آمریکایی ایجاد کند، اقداماتی انجام شود.»

او همچنین مدعی شد برنامه صدور این روادید مورد سوءاستفاده واقع شده و به شرکت‌ها اجازه داده به جای کارگران آمریکایی، نیروی کار ارزان‌قیمت از کشورهای خارجی استحدام کنند.

نظرات بینندگان