arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹

رویترز، قطر درخواست رسمی خود برای خرید اف -۳۵ را به آمریکا ارسال کرده

منابع آگاه اعلام کردند قطر درخواستی رسمی مبنی بر خرید جنگنده‌های اف- ۳۵ به ایالات متحده ارائه داده است. همچنین رویترز به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت که کشور وی تا زمانی که پیشنهاد‌های فروش دفاعی به کنگره اعلام نشود، در این مورد اظهارنظر نمی‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع آگاه اعلام کردند قطر درخواستی رسمی مبنی بر خرید جنگنده های اف- 35 به ایالات متحده ارائه داده است.

به گزارش رویترز، قطر طی چند هفته گذشته درخواستی مبنی بر خرید این هواپیماهای پیشرفته ساخت شرکت «لاکهید مارتن» به واشنگتن ارسال کرده است.

همچنین این خبرگزاری به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت که کشور وی تا زمانی که پیشنهادهای فروش دفاعی به کنگره اعلام نشود، در این مورد اظهارنظر نمی کند.

وی با اشاره به روابط نزدیک بین قطر و ایالات متحده در سایه روابط استراتژیک خارج از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که در ماه گذشته «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر با «مایک پمپئو» همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار کردند.

این خبرگزاری افزود: که قیمت نسل پنجم جنگنده های اف- ۳۵ حدود ۸۰ میلیون دلار برآورد می شود و مذاکرات برای انعقاد چنین معاملاتی معمولاً چندین سال طول می کشد.

این در حالی است که عربستان، امارات، بحرین و مصر ۵ ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد ۹۶ ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و تنش میان این کشورها همچنان ادامه دارد.

دوحه در سال ۲۰۱۸ نیز قرارداد خرید ۲۴ جنگنده تایفون به ارزش ۶ میلیارد دلار با انگلیس و خرید جنگنده های اف – ۱۵ با آمریکا به ارزش ۱۲ میلیارد دلار میلیارد یورو را امضا کرده بود.

نظرات بینندگان