arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۹

پیکر استاد شجریان در حال انتقال به محل خاکسپاری / محل دفن استاد، در کنار مقبره اخوان ثالث / معاون ارشاد خراسان ‌رضوی خطاب به جمعیت حاضر در آرامگاه فردوسی: زمان خاکسپاری استاد شجریان مشخص نیست؛ با توجه به خطر سرایت کرونا به منازل برگردید / خانواده استاد هنوز به مشهد نرسیده‌اند / مراسم تشییع بدون مردم برگزار نخواهد شد / همایون شجریان: درمورد محل خاکسپاری، فشاری وجود نداشت / نمی‌خواهم این اتفاق تبدیل به کارزار کشمکش‌های سیاسی شود

هواپیمای حامل پیکر استاد شجریان حوالی ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه امروز در فرودگاه مشهد به زمین نشست. پس از فرود هواپیما روی باند، پیکر استاد به خودروی تدارک دیده‌ شده برای انتقال به محل خاکسپاری منتقل شد. پیکر استاد از فرودگاه با خودرو به محل خاکسپاری در حال انتقال است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیکر استاد شجریان در حال انتقال به محل خاکسپاری / محل دفن استاد، در کنار مقبره اخوان ثالث / معاون ارشاد خراسان ‌رضوی خطاب به جمعیت حاضر در آرامگاه فردوسی: زمان خاکسپاری استاد شجریان مشخص نیست؛ با توجه به خطر سرایت کرونا به منازل برگردید / خانواده استاد هنوز به مشهد نرسیده‌اند / همایون شجریان: درمورد محل خاکسپاری، فشاری وجود نداشت / نمی‌خواهم این اتفاق  تبدیل به کارزار کشمکش‌های سیاسی شود

هواپیمای حامل پیکر استاد مرحوم محمدرضا شجریان دقایقی پیش در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به زمین نشست.

به گزارش «انتخاب»، صبح امروز پس از اقامه نماز بر پیکر روانشاد شجریان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای خانواده آن مرحوم در تهران، پیکر استاد بلندآوازه هنر ایران زمین برای تشییع و تدفین به مشهد منتقل شد.

هواپیمای حامل پیکر مرحوم استاد شجریان همراه با اعضای خانواده آن مرحوم وارد فرودگاه مشهد شد.

بنابر اعلام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است پیکر مرحوم شجریان با رعایت دقق و کامل پروتکلهای بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در مشهد تشییع و در کنار مقبره شاعر معاصر مهدی اخوان‌ثالث در محوطه آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در منطقه باستانی توس مشهد دفن شود.

این در حالی است که هنوز زمان دقیق مراسم خاکسپاری پیکر مرحوم شجریان برای امروز و یا فردا مشخص نشده است.

با این وجود هم‌اینک دهها نفر از دوستداران مرحوم شجریان در محوطه پیرامون آرامگاه فردوسی در انتظار ورود پیکر آن روانشاد و مراسم خاکسپاری هستند.

عضو شورای شهر مشهد: بنابر وصیت استاد شجریان، پیکر ایشان در کنار مقبره‌ اخوان ثالث به خاک سپرده می‌شود / تصمیم نهایی با خانواده استاد است

عضو شورای شهر مشهد در خصوص محل تدفین مرحوم محمدرضا شجریان گفت: بنابر وصیت خود مرحوم، وی در کنار مقبره‌ اخوان ثالث در ضلع غربی آرامگاه فردوسی به خاک سپرده می‌شود‌.

مسعود ریاضی عنوان کرد: تصمیم‌گیری نهایی با خانواده استاد و نیز نهادهای مسئول است.

عضو شورای شهر مشهد افزود: هیچ یک از اعضای شورای شهر و حتی خود شهردار در جریان جزئیات برنامه نیستند و ما هم منتظر خبر‌ها هستیم.

ارشاد: زمان خاکسپاری پیکر استاد شجریان هنوز مشخص نیست / با حضور خانواده استاد در مشهد تصمیم‌گیری می‌کنیم / خاکسپاری در کنار مقبره اخوان ثالث قطعی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هنوز تصمیمی در خصوص زمان خاکسپاری پیکر استاد مرحوم محمدرضا شجریان ‌گرفته نشده اما با حضور خانواده آن مرحوم در مشهد در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

جعفر مروارید روز جمعه در محل آرامگاه فردوسی در مشهد که قرار است پیکر مرحوم شجریان در این مکان به خاک سپرده شود، در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه خانواده استاد مرحوم شجریان در مسیر حرکت به سمت مشهد هستند تصمیم‌گیری برای تعیین زمان دقیق خاکسپاری به حضور خانواده آن مرحوم منوط شده ‌است.

وی مکان خاکسپاری را قطعی شده اعلام و بیان کرد: پیکر استاد مرحوم شجریان در محوطه آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و جوار مقبره استاد شعر معاصر مهدی اخوان‌ثالث به خاک سپرده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بدون توضیح بیشتر وعده داد که اخبار و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهند شد.

واکنش همایون شجریان به اظهارات درمورد وجود فشار پیرامون محل خاکسپاری استاد: فشاری در این زمینه نیست

همایون شجریان در واکنش به اظهارات برخی افراد که قبول خاکسپاری استاد شجریان در مشهد را به دلیل برخی فشارها دانستند، گفت: هیچ فشاری در این زمینه نیست.

همایون شجریان در مورد خاکسپاری استاد شجریان گفت: نمی‌خواهم این اتفاق تبدیل به کارزار کشمکش‌های سیاسی شود. اگر به سلیقه شخص من بود می‌خواستم پدر در باغ هشتگرد خاکسپاری شود، اما وقتی صحبت شد که شأن ایشان به‌ عنوان یک شخصیت ملی کجاست، من و خانواده به گزینه آرامگاه فردوسی رسیدیم و این تصمیم خانواده است. می‌خواستیم ایشان در جایی باشند که در شأن خودشان و مردم ایران باشد.

پیکر استاد شجریان با خودرو به محل خاک سپاری منتقل شد

مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: پیکر استاد محمد رضا شجریان از فرودگاه با خودرو به محل خاکسپاری در حال انتقال است.

‌حسن جعفری افزود: هواپیمای حامل پیکر استاد شجریان حوالی ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه امروز در فرودگاه مشهد به زمین نشست.

وی اضافه کرد: پس از فرود هواپیما روی باند، پیکر استاد به خودروی تدارک دیده‌ شده برای انتقال به محل خاکسپاری منتقل شد.

عکس / محل خاکسپاری استاد شجریان
پیکر استاد محمدرضا شجریان قرار است در کنار مقبره مهدی اخوان ثالث در کنار آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شود.

پیکر استاد شجریان به مشهد رسید / ارشاد: زمان دقیق خاکسپاری هنوز مشخص نیست / محل دفن، قطعا در کنار مقبره اخوان ثالث قطعی است / همایون شجریان: درمورد محل خاکسپاری، فشاری وجود نداشت / / نمی‌خواهم این اتفاق  تبدیل به کارزار کشمکش‌های سیاسی شود

خانواده استاد شجریان هنوز به مشهد نرسیده‌اند

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان ‌رضوی از جمعیت دوستداران مرحوم شجریان در محل آرامگاه فردوسی، خواستار ترک این محل تا زمان مراسم خاکسپاری شد.

محمدرضا محمدی ظهر جمعه با حضور در جمع مردم در این محل خطاب به عموم آنها گفت: لطفا با توجه به خطر جدی سرایت ویروس همه‌گیر کرونا و مشخص نبودن زمان مراسم خاکسپاری پیکر مرحوم شجریان از ادامه حضور در این محل خودداری کرده و به منازل برگردید. وی افزود: بطور قطع و بهنگام زمان دقیق خاکسپاری پیکر استاد مرحوم شجریان اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: پیکر مرحوم به مشهد وارد شده اما خانواده ایشان هنوز به مشهد نرسیده‌اند. وی گفت: منتظر ورود خانواده مرحوم به مشهد هستیم تا نشستی برگزار و برنامه و زمان مراسم خاکسپاری مشخص شود.

مراسم تشییع استاد شجریان بدون مردم برگزار نخواهد شد

معاون هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد: منتظریم استاد همایون شجریان به مشهد وارد شود و جلسه ای داشته باشیم و به محض تصمیم گیری جزئیات آن از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام می‌شود. این مراسم بدون مردم برگزار نخواهد شد.

نظرات بینندگان