arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹

مواردی که می‌توانند به سلامت دندان‌ها آسیب برسانند (قسمت اول)

فکر می‌کنید مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و پرهیز از خوراکی‌های شیرین تنها چیزی است که برای سلامت دندان لازم است؟ به نظر می‌رسد مسئله سلامت و بهداشت دهان و دندان فراتر از این‌ها است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فکر می‌کنید مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و پرهیز از خوراکی‌های شیرین تنها چیزی است که برای سلامت دندان لازم است؟ به نظر می‌رسد مسئله سلامت و بهداشت دهان و دندان فراتر از این‌ها است.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، برخی نکات ارادی و غیر ارادی وجود دارند که می‌توانند در بهداشت دهان و دندان موثر باشند که شامل این مواردند:

زبان

پیرسینگ زبان

به احتمال زیاد دندانپزشکی پیدا نمی‌کنید که سوراخ کردن زبان را توصیه کند. خواه این پیرسینگ برای آویزان کردن حلقه باشد یا حفره دار کردن زبان. این کار می‌تواند مشکلاتی مانند عفونت، خرد شدن مینا و آسیب عصبی در دندان و لثه‌ها را به همراه داشته باشد.

خوراکی

پرخوری

وعده‌های غذایی بسیار زیاد باعث ریفلاکس معده و مری می‌شود که به نوبه خود می‌تواند به دندان آسیب برساند. اگر این وعده‌های غذایی در اواخر روز مصرف شوند، هرگونه ریفلاکسی که هنگام خواب اتفاق می‌افتد به ویژه آسیب رساندن به دلیل کاهش ترشح بزاق و بلع، بسیار مضر است.

نوشیدنی

نوشیدنی‌های پر کالری

اسیدیته نوشابه، حتی نوشیدنی‌های بدون قند، می‌تواند به سطح دندان شما آسیب برساند، حتی نوشابه‌های غیر رژیمی و نوشیدنی‌های ورزشی معمولاً مملو از قند‌های تخریب کننده دندان هستند. نوشیدنی‌های کافئین دار مانند کولا با خشک کردن دهان می‌تواند باعث پوسیدگی دندان شود.

قهوه

نوشیدن قهوه و چای

صحبت از نوشیدنی‌های کافئین دار و اثرات مخرب قهوه و چای بر دندان‌ها بسیار دوگانه است. از یک سو چای حاوی فلوراید است و از یک سو چای یا قهوه با قند می‌تواند به دندان آسیب بزند یا رنگ قهوه، رنگ دندان‌ها را زرد می‌کند.

تهوع

تهوع

تهوع می‌تواند منجر به مشکلاتی جدی در دندان‌ها شود. تهوع مکرر می‌تواند به دندان‌ها آسیب‌هایی جدی وارد کند که درواقع خطرناک محسوب می‌شوند.

نظرات بینندگان