arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

خوراکی‌هایی که به خواب شبانه شما کمک می‌کنند (قسمت دوم)

آیا هر شب به اندازه کافی می‌خوابید؟ اگر مشکل خواب دارید، می‌توانید از برخی خوراکی‌ها برای خواب شبانه خود کمک بگیرید. این موضوع بسیار ساده و البته کاربردی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا هر شب به اندازه کافی می‌خوابید؟ اگر مشکل خواب دارید، می‌توانید از برخی خوراکی‌ها برای خواب شبانه خود کمک بگیرید. این موضوع بسیار ساده و البته کاربردی است.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، بسیاری از افراد تمایلی ندارند از دارو‌های خواب آور استفاده کنند و بنابراین از خوراکی‌های مختلف برای بهتر خوابیدن استفاده می‌کنند. اما این خوراکی‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟

چای بابونه

چای بابونه

نوشیدن یک چای گرم و خوشمزه همیشه یک راه عالی برای آرامش است. تحقیقات انجام شده در مجله گزارش‌های پزشکی مولکولی نشان می‌دهد که چای بابونه می‌تواند باعث تسهیل خواب شود. این تحقیق یک مطالعه کوچک مربوط به قلب را برجسته می‌کند که در آن به ۱۲ شرکت کننده نوشیدنی داده شد. اندکی پس از مصرف نوشیدنی، ۱۰ نفر به خواب عمیق فرو رفتند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی

دفعه بعدی که سالاد درست می‌کنید، حتماً از گوجه فرنگی را به همراه داشته باشید. طبق تحقیقات Nutrients Journal، این میوه سرشار از ملاتونین است و بنابراین می‌توانند به شما در بهبود خواب کمک کنند. روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید این ماده غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. پس هر چه سریعتر مقداری گوجه فرنگی به وعده بعدی خود اضافه کنید، خواه خورشت باشد یا سالاد.

فلفل ذلمه

فلفل دلمه‌ای

با مقداری فلفل دلمه‌ای خوشمزه مقداری رنگ و طعم به غذا‌های خود اضافه کنید. طبق تحقیقات Nutrients Journal، این سبزی سرشار از ملاتونین است. به بیان ساده، این بدان معنی است که گنجاندن فلفل دلمه در برنامه غذایی روزانه می‌تواند به شما در بهبود خواب کمک کند.

کیوی

کیوی

آیا شما به این میوه علاقه دارید؟ تحقیقات دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد که خوردن کیوی می‌تواند تأثیر مثبتی بر کیفیت خواب فرد داشته باشد.

ماهی

ماهی

آیا می‌دانید که ماهی‌ها می‌توانند خواب شما را تقویت کنند؟ تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا نشان داد کودکانی که هفته‌ای یک بار ماهی می‌خورند خواب بهتر و ضریب هوشی بالاتری نسبت به افرادی که به طور منظم غذا نمی‌خورند دارند. همین نتیجه احتمالاً برای بزرگسالان نیز صادق است.

نظرات بینندگان