arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹

کاهش شدید ذخایر خونی در تهران و درخواست از شهروندان

با شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹ و نگرانی های پیش آمده در پیک سوم این بیماری، آمار مراجعه مردم به مراکز اهدای خون با کاهش شدیدی مواجه شده است. دکتر محمدرضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به این مطلب افزود: متاسفانه در روزهای اخیر و با کاهش حضور مردم در مراکز اهدای خون، ذخایر فرآورده های خونی برای تامین نیاز بیماران و بیش از ۱۶۰ مرکز درمانی پایتخت در حالت هشدار قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل انتقال خون استان تهران با تاکید بر کاهش محسوس ذخایر خونی، از مردم پایتخت درخواست کرد تا بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند.

به گزارش ایسنا، با شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹ و نگرانی های پیش آمده در پیک سوم این بیماری، آمار مراجعه مردم به مراکز اهدای خون با کاهش شدیدی مواجه شده است.

دکتر محمدرضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به این مطلب افزود: متاسفانه در روزهای اخیر و با کاهش حضور مردم در مراکز اهدای خون، ذخایر فرآورده های خونی برای تامین نیاز بیماران و بیش از ۱۶۰ مرکز درمانی پایتخت در حالت هشدار قرار دارد.

وی ادامه داد: از مردم مهربان و نوعدوست می خواهم که در این شرایط ویژه و در شروع روزهای سرد، مسئله اهدای خون و نجات جان بیماران را از ضروریات بدانند و البته مراکز اهدای خون در طول این ماههای شیوع کووید۱۹ با رعایت پروتکل های بهداشتی در بالاترین سطح، محل هایی مطمئن و سلامت برای مراجعه داوطلبان وفادار اهدای خون بوده اند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با تاکید بر این که همدلی و همراهی مردم، گره گشای سختی ها در همه موقعیت های زمانی بوده است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم مردم عزیزمان، در لحظه های خروج از خانه به لحاظ انجام کارهای ضروری، اهدای خون برای نجات جان بیماران را نیز یک ضرورت حیاتی بدانند تا با مشارکت بیشتر و وفادارانه اهداکنندگان خون، این روزهای سخت را با لبخند امید و نجات بیماران پشت سر بگذاریم.

بنابراعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، نیاز روزانه مراکز درمانی استان تهران به فرآورده های خونی، حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد خون است که برای تامین آن، نیاز به مشارکت بیشتر و جدی تر مردم در مراکز اهدای خون می باشد.

نظرات بینندگان