arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹

واکنش آموزش و پرورش به حکم دادگاه برای یک معلم: از حق قانونی خود گذشت می‌کنیم

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای درباره صدور حکم ۴۵ ضربه شلاق برای یکی از معلمان به دلیل نشر کاریکاتور و برخی مطالب و در پی شکایت وزیر آموزش و پرورش ‫اعلام کرد: با توجه به تحقق هدف خود مبنی بر اثبات روند ناصواب، غیر حرفه‌ای و مخرّب کانال مذکور، از حق قانونی خود گذشت می‌کند و امیدوار است ازاین پس ضمن حفظ احترام متقابل و در نظر گرفتن رسالت و اخلاق حرفه‌ای در مسیری گام بردارند که به ارتقای نظام تعلیم و تربیت منتهی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت آموزش و پرورش درباره صدور حکم دادگاه کارکنان دولت برای یکی از معلمان مبنی بر ۴۵ ضربه شلاق اعلام کرد: این وزارتخانه از حق قانونی خود گذشت می‌‌کند.

به گزارش تسنیم، وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای درباره صدور حکم 45 ضربه شلاق برای یکی از معلمان به دلیل نشر کاریکاتور و برخی مطالب و در پی شکایت وزیر آموزش و پرورش ‫اعلام کرد: این وزارتخانه ضمن ارج نهادن به مقام شامخ معلم و توجه به جایگاه رفیع اجتماعی این حرفه، اطلاعیه‌ای درباره صدور رای دادگاه یکی از کانال‌های پیام رسان‌‌های خارجی صادر کرد.

متن اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر به رسیدگی قضایی به شکایت وزارت آموزش و پرورش علیه مدیر یکی از کانال‌های پیام رسان‌های خارجی به اتهام نشر اکاذیب، توهین و هتک حرمت و نقض حریم نظام تعلیم و تربیت و خروج از دایره نقد منصفانه و همچنین ایجاد شبهات و فرافکنی در جامعه فرهنگیان، مدیر این کانال در یک مسیر کاملا حقوقی و قانونی در محکمه صالحه قضایی محکوم شناخته شد.

با این وجود، وزارت آموزش و پرورش ضمن اعتقاد به ضرورت برخورداری جامعه از رسانه‌های پاک و صادق و حمایت از جریان روشنگری رسانه‌ای در پرتو نقد منصفانه به اطلاع می‌رساند، با توجه به تحقق هدف خود مبنی بر اثبات روند ناصواب، غیر حرفه‌ای و مخرّب کانال مذکور، از حق قانونی خود گذشت می‌‌کند و امیدوار است ازاین پس ضمن حفظ احترام متقابل و در نظر گرفتن رسالت و اخلاق حرفه‌ای در مسیری گام بردارند که به ارتقای نظام تعلیم و تربیت منتهی شود.

پاسخگویی شفاف به انتقادات و شبهات و اطلاع رسانی به موقع و صادقانه بخشی از سیاست‌های اطلاع رسانی و تبیین‌گری وزارت آموزش و پرورش بوده است و با همین رویکرد کما فی السابق از نقدهایی که به نظام آموزشی می‌شود در جهت ارتقای نظام تعلیم و تربیت استفاده خواهد کرد.

نظرات بینندگان