arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹

۱۳ میلیون آمریکایی، ۲۰ روز مانده تا انتخابات، رای دادند

بر پایه‌ی تازه‌ترین داده ها، نزدیک به ۱۳ میلیون نفر در انتخابات زودهنگام آمریکا رای داده اند. آمار و ارقامی که از مجموع ۴۲ ایالت بدست آمده نشان می‌دهد تاکنون ۱۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۴۲ نفر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری رای داده اند. مجموع آرایی که ۳۸ ایالت درخواست کرده اند بیش از ۳۷ میلیون و پانصد هزار برگه‌ی رای است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر پایه‌ی تازه‌ترین داده ها، نزدیک به ۱۳ میلیون نفر در انتخابات زودهنگام آمریکا رای داده اند.

به گزارش صدا و سیما به نقل از شبکه خبری سی ان ان، شمار افرادی که در وضعیت ویژه‌ی همه گیری ویروس کرونا و همزمان شدن آن با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در آمریکا در انتخابات زودهنگام شرکت می‌کنند افزایش چشمگیری داشته و بر پایه‌ی تازه‌ترین داده ها، تاکنون نزدیک به ۱۳ میلیون نفر رای داده اند.

آمار و ارقامی که از مجموع ۴۲ ایالت بدست آمده نشان می‌دهد تاکنون ۱۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۴۲ نفر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری رای داده اند. مجموع آرایی که ۳۸ ایالت درخواست کرده اند بیش از ۳۷ میلیون و پانصد هزار برگه‌ی رای است.

در ایالت پنسیلوانیا، ۷۷ درصد از دموکرات‌ها و ۱۵ درصد از جمهوریخواهان در انتخابات زودهنگام رای داده اند.

در فلوریدا، ۵۱ درصد از آرایی که بازگشته و شمارش شده از افرادی بوده که به اسم دموکرات ثبت نام کرده و رای داده اند. در مقابل، ۲۹ درصد از برگه‌های رای که بازگشته از افرادی بوده که خودشان را جمهوریخواه ثبت نام کرده بودند. در ایالت تگزاس، ۷۶۲ هزار و ۵۶۰ نفر رای داده اند.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در روز سوم نوامبر رقابت می‌کنند.

خبرنگار سی ان ان از تگزاس گزارش داد شرکت در انتخابات زود هنگام در این ایالت خیره کننده است و مردم ساعت‌ها در صف انتظار می‌کشند تا رای خود را به صندوق بیاندازند. حضور اهالی تگزاس در این انتخابات از دیدگاه دیگری نیز قابل توجه است چرا که جمهوریخواهان از گذشته‌های دور در این ایالت حزب برتر بوده و از حمایت گسترده‌ای برخوردار بوده اند.

اکنون پرسش اینجاست که آیا رای دهندگان تگزاسی به دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه پشت خواهند کرد یا خیر. ترامپ شب گذشته در گردهمایی تبلیغاتی در پنسیلوانیا گفت: «شهرک نشین ها! لطفا مرا دوست داشته باشید!»

حزب جمهوریخواه به روشنی می‌داند که در شهرک‌ها با مشکل روبرو است و دریافته اند که رای دهندگان در شهر‌های حاشیه نشین ایالت تگزاس قصد دارند به بایدن رای بدهند و بسیاری از این رای دهندگان هنوز بدبین هستند که آیا تگزاس در انتخابات سال جاری به رنگ آبی (رنگ حزب دموکرات) درخواهد آمد.

یکی از رای دهندگان گفت: «امروز به این جمعیت (رای دهندگان) که نگاه می‌کنم شور و اشتیاق شان را برای مشارکت در انتخابات احساس می‌کنم. فکر می‌کنم این انتخابات برای مردم آمریکا از اهمیت فراوانی برخوردار است و من هم این افتخار را دارم که در انتخابات شرکت می‌کنم.»

رای دهنده دیگری گفت: «این یکی از مهم‌ترین دوره‌های انتخاباتی در طول زندگی ماست. احساس می‌کنم حزب دموکرات دارد خیلی به چپ گرایش پیدا می‌کند و چیزی که ما نیاز داریم محافظه کاری است!»
یکی دیگر از رای دهندگان هم گفت: «دوست دارم شاهد تغییراتی کلی باشم. از شیوه‌ی برخورد و رفتار رئیس جمهور (ترامپ) با ملت، همکارانش و مردم خوشم نمی‌آید.»

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، بیش از ۱۵ میلیون نفر در ایالت تگزاس رای داده بودند و این رقم در ۴ سال گذشته با افزایش ۲ میلیون نفری همراه شده و پرسش اینجاست که آراء چگونه و به سود کدام نامزد به صندوق انداخته خواهد شد، زیرا در سال ۲۰۱۶، ترامپ توانست با اختلاف ۸۰۰ هزار رای هیلاری کلینتون را در تگزاس شکست بدهد. بسیاری از مردم چه جمهوریخواه و چه دموکرات می‌گویند نتیجه‌ی انتخابات پیش رو در مقایسه با چهار سال پیش بسیار نزدیکتر خواهد بود.

نظرات بینندگان