arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹

المیادین: پارلمان اسرائیل توافق سازش با امارات را تصویب کرد / ۸۰ رای موافق در برابر ۱۳ رای مخالف

سایت شبکه المیادین گزارش داد: بعد از این‌که اسرائیل و امارات در پانزدهم ماه گذشته میلادی در کاخ سفید توافقنامه عادی سازی را امضا کردند و پس از تصویب این توافقنامه توسط کابینه اسرائیل نوبت به مهر تایید کنست بر این توافقنامه رسید. این توافقنامه با ۸۰ رای موافق در مقابل ۱۳ رای مخالف تصویب شد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در جریان ارائه این توافقنامه به اعضای کنست به منظور رای‌گیری شدیدا به فلسطینی‌ها تاخت و مدعی شد: همیشه اعتقاد داشتم صلح واقعی تنها از موضع قدرت حاصل می‌شود نه از موضع ضعف.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پارلمان اسرائیل امروز، پنج‌شنبه طی جلسه‌ای ویژه توافقنامه سازش میان تل‌آویو و ابوظبی را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، بعد از این‌که اسرائیل و امارات در پانزدهم ماه گذشته میلادی در کاخ سفید توافقنامه عادی سازی را امضا کردند و پس از تصویب این توافقنامه توسط کابینه این رژیم نوبت به مهر تایید کنست بر این توافقنامه رسید. این توافقنامه با ۸۰ رای موافق در مقابل ۱۳ رای مخالف تصویب شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در جریان ارائه این توافقنامه به اعضای کنست به منظور رای‌گیری شدیدا به فلسطینی‌ها تاخت و مدعی شد: همیشه اعتقاد داشتم صلح واقعی تنها از موضع قدرت حاصل می‌شود نه از موضع ضعف.

اعضای عرب کنست همانطور که امروز گفته بودند، علیه این توافق رای دادند.

لیست مشترک عربی که شامل چهار حزب عربی است، پیشتر اعلام کرد، از صلح فراگیر و پایان اشغالگری حمایت می‌کند و علیه توافقنامه (ابراهیم) امضا شده بین اسرائیل و امارات رای می‌دهد.

این لیست افزود: موضع سیاسی ما مخالف با طرح معامله قرنی است که دولت آمریکا ارائه کرده است.

نظرات بینندگان