arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۹

رشد ۵.۲ درصدی اقتصاد چین در تابستان امسال با وجود کرونا

دومین اقتصاد بزرگ جهان ۵.۲ درصد در تابستان سال جاری نسبت به سال قبل رشد کرده که سریع‌تر از نرخ ۳.۲ درصد رشد آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دومین اقتصاد بزرگ جهان ۵.۲ درصد در تابستان سال جاری نسبت به سال قبل رشد کرده که سریع‌تر از نرخ ۳.۲ درصد رشد آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، بهبود اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال جاری تسریع شده، چون مصرف‌کنندگان به مراکز خرید بازگشته و شرکای تجاری کسب و کار‌های خود را آغاز کرده‌اند.

انتظار می‌رود دومین اقتصاد بزرگ جهان ۵.۲ درصد در تابستان سال جاری نسبت به سال قبل رشد کرده باشد که سریع‌تر از نرخ ۳.۲ درصد رشد آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی است.

سیاست‌گذاران سراسر جهان امیدوارند بهبود قدرتمند اقتصاد چین تقاضا را در بحبوحه موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه‌های جدید افزایش دهد.

تحلیلگران کپیتال ایکانامیکس می‌گویند: «چین اولین اقتصاد بزرگ دنیاست که به مسیر رشد قبل از بحران کرونا بازگشته است. رشد اقتصاد چین نتیجه قرنطینه‌های شدید و محرک‌های اقتصادی موثر بوده است». این تحلیلگران هشدار دادند با برداشته شدن این محرک‌های مالی، روند رشد اقتصاد از اواخر ۲۰۲۱ دوباره کند خواهد شد.

هزینه‌های خرده فروشی در چین هنوز هم به سطح قبل از بحران کرونا بازنگشته که نتیجه از دست رفتن مشاغل در بخش کارخانه‌ای و ادامه نگرانی در مورد همه‌گیری ویروس کروناست. این نگرانی هنوز هم مصرف‌کننده‌ها را با وجود برداشته شدن قرنطینه‌های کرونا در خانه نگه داشته است.

فروش خودرو در چین در ماه سپتامبر برای ششمین ماه متوالی افزایش یافت و ۱۲.۸ درصد رشد کرد. فروش شرکت فورد موتور در چین ۲۵ درصد در فصل تابستان نسبت به سال قبل افزایش داشت.

همه‌گیری ویروس کرونا که در سه ماه اول سال جاری میلادی باعث اولین رکود اقتصادی چین از ۱۹۹۲ شده بود، تا حد زیادی تحت کنترل درآمده است.

انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی در چین ۳.۲ درصد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی افزایش یافته باشد. این رقم در سه ماهه دوم برابر با ۱۱.۵ درصد بود.

تحلیلگران انتظار دارند تولید صنعتی در چین ۵.۸ درصد در ماه سپتامبر نسبت به سال قبل افزایش یافته باشد که بالاتر از ۵.۶ درصد ماه اوت است. خرده فروشی در چین ۱.۸ درصد بالا رفته در حالی که در ماه اوت ۰.۵ درصد گزارش شده بود.

نظرات بینندگان