arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۶ مهر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توافق آتش بس جدید میان ارمنستان و آذربایجان / زمان اجرا: امشب
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۲۳:۰۷

ارمنستان از توافق آتش‌بس جدید با جمهوری آذربایجان خبر داد که این آتش‌بس از نیمه شب اجرایی خواهد شد. این آتش‌بس در حالی اعلام می‌شود که بامداد شنبه گذشته (۱۹ مهرماه) توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی با میانجیگری مسکو حاصل شد اما درست ساعاتی قبل از آغاز اجرایی شدن آتش‌بس و بعد از اجرای آن، ایروان و باکو بدون توجه به تعهدات خود حملاتی را علیه مواضع یکدیگر ترتیب داده‌اند.

کِی واکسن آنفلوانزا بزنیم؟ / چه کسانی واکسن نزنند؟
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۲۳:۰۶

رئیس انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران، با اشاره به جو التهابی موجود مبنی بر دریافت واکسن آنفلوانزا، گفت: واکسن آنفلوانزا حداکثر ۶۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند. وجگانی در پاسخ به این سوال که بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا چه موقع است، گفت: مهرماه زمان مناسبی برای تزریق واکسن است یعنی از اواخر شهریور تا اواسط آبان بهترین زمان تجویز و تزریق واکسن است.

استانداری تهران: محدودیت و تعطیلی ورزش پایتخت تا ۲ آبان تمدید شد
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۲۱:۵۷

استاندار تهران در تشریح تمدید محدودیت ها در پی تشدید شیوع کرونا ویروس اعلام کرده است که تمام محدودیت های ابلاغی در هفته گذشته از روز یکشنبه ۲۷ تا پایان هفته یعنی دوم آبان ماه سال جاری در استان تهران به قوت خود باقی است تا اینگونه ورزش پایتخت نیز از این مقوله مستثنی نباشد. بنابراین تعطیلی باشگاه های ورزشی، ورزش های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدنسازی بر اساس ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا برای سومین هفته متوالی در پایتخت اعمال می شود و تا دوم آبان ماه سال جاری ادامه خواهد یافت

حریرچی: بسیاری از داروهای معروف در درمان کرونا در عین بی‌تاثیری، عوارض جانبی خطرناکی نیز دارند
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۲۱:۵۶

معاون کل وزارت بهداشت با تاکید اینکه بسیاری از داروهای معروف در درمان کرونا در عین بی‌تاثیر و کم تاثیری، عوارض جانبی خطرناکی نیز دارند، گفت: همراهان بیماران کرونایی از درخواست داروهای متعدد خودداری کنند؛ چراکه مراقبتهای پزشکی و پرستاری و استفاده از اکسیژن و بعضی داروهای ضد التهاب معمولی تاثیر اصلی را در بهبود بیماران دارند.

خرید و فروش خودرو در بازار آزاد به صفر رسید!
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۲۰:۴۷

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: میزان خرید و فروش در بازار تقریبا به نقطه صفر رسیده است و قیمت‌های موجود کاذب است

خبر ترکیه از کشف میدان گازی جدید در دریای سیاه / اردوغان: منابع گاز کشف شده کشور به ۴۰۵ میلیارد متر مکعب رسیده
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۲۰:۴۷

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه از کشف یک میدان گاز طبیعی جدید با ظرفیت ۸۵ میلیارد متر مکعب در دریای سیاه خبر داد. اردوغان افزود: مجموع ذخایر گاز کشف شده در منطقه «تونا- ۱» در میدان صقاریا در دریای سیاه به ۴۰۵ میلیارد متر مکعب رسید.

ابراز بی‌اطلاعی اعضای کمیسیون بهداشت از کشف محموله قاچاق دارو
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۲۰:۴۶

دو عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی از ابعاد پرونده کشف محموله قاچاق دارو در مرز عراق ابراز بی‌اطلاعی کرده و اعلام کردند که این موضوع در جلسه کمیسیون بهداشت به زودی بررسی خواهد شد. حسن رزمیان مقدم عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی درباره این اتفاق، چنین توضیح داد که « مجلس به مدت 2 هفته تعطیل بوده است. بنابراین نمایندگان خیلی در جریان این مساله نیستند ولی از فردا که جلسات مجلس به روال قبلی خود برمی‌گردد ما در جلسات کمیسیونی به این موضوع می‌پردازیم.

علی اف: انتقام حمله به «گنجه» را می‌گیریم
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۱۷:۵۴

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی هشدارآمیز گفت که انتقام حمله ارمنستان به شهر «گنجه» را خواهند گرفت و از طرف دیگر باکو از ساقط شدن جنگنده «سوخو-25» ایروان خبر داد

استاندار: تمدید محدودیت های کرونایی در تهران تا پایان هفته جاری/برگزاری کلاس های مدارس و دانشگاهها به صورت غیرحضوری
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۱۷:۵۳

استاندار تهران از تمدید محدودیت های کرونایی در تهران تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: برگزاری کلاس های درس در مدارس و دانشگاه ها به صورت غیرحضوری است.

واکنش علی مطهری به اهانت علیه روحانی: اظهارنظر رئیس جمهور نباید موجب توهین و تهدید شود
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۱۷:۵۳

علی مطهری در توییتر نسبت به اهانت های اخیر به حسن روحانی که در پی اظهار نظر وی درباره صلح و مذاکره مطرح شد واکنش نشان داد.

رئیس جمهور آذربایجان: شهر فضولی در قره‌باغ و چند روستای حومه آن را آزاد کردیم
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۱۷:۵۲

«الهام علی‌اف» رییس جمهوری آذربایجان روز شنبه از آزادسازی شهر اشغال شده «فضولی» و چند روستای حومه آن در منطقه قره‌باغ خبر داد. شهر فضولی در ۲۴۸ کیلومتری جنوب غرب باکو بیش از ۲۷ سال بود که در اشغال نیروهای ارمنستان قرار داشت.

دومین خودکشی نوجوانان در استان بوشهر در کمتر از یک هفته
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۱۳:۰۲

معاون سیاسی استاندار بوشهر اظهار کرد: خودکشی ۲ کودک و نوجوان در شهرهای جنوبی استان بوشهر در کمتر از یک هفته موضوع بزرگی است و نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است. وی با اظهار تاسف از خودکشی نوجوان ساکن کنگان افزود: وقتی یک پدیده اجتماعی رخ می‌دهد متاسفانه احتمال الگوسازی و تسری به دیگران را نیز به دنبال خود دارد.

روابط عمومی استانداری بوشهر اعلام کرد برابر بررسی های به عمل آمده، متاسفانه خانواده این نوجوان 15 ساله ساکن کنگان، به دلیل حبس پدر با محکومیت قتل عمد، از فقر اقتصادی و آسیب های اجتماعی رنج می برده است. این نوجوانان در یک کارگاه سنگ‌فروشی اشتغال داشته و در پی محکومیت و حبس پدر، از دو سال پیش ترک تحصیل کرده بود.

ماجرای قربانی شدن کودکی در اهواز به علت چالش «مومو» چیست؟
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۱۳:۰۱

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در استان خوزستان از قربانی شدن یک کودک ۱۱ ساله کلاس پنجمی اهوازی به علت چالش مومو خبر دادند. جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اهواز گفت: تاکنون شکایتی در مورد فوت به علت چالش مومو به ما واصل نشده است. وی افزود: حتی هیچ تماسی هم با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برای اعلام گزارش در این زمینه نداشته‌ایم.

واعظی: عضویت دختر روحانی در هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صحت ندارد
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۱۳:۰۱

رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: من درباره عضویت فرزند آقای روحانی در هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرس‌وجو کردم و به من گفتند که اصلا چنین چیزی نیست؛ در واقع اصل کسی که نشسته این سناریو را طراحی کرده، خبرنگاران را سر کار گذاشته که از مسئولین در این باره بپرسند درحالی که دختر آقای رئیس جمهوری اصلا در هیئت علمی آن دانشگاه عضویت ندارد.

روسیه: دارویی ساخته ایم که از تکثیر ویروس کرونا در بدن جلوگیری می کند
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۱۳:۰۰

«رحیم حایتف» کارشناس مسئول واحد ایمنی شناسی وزارت بهداشت روسیه روز شنبه اعلام کرد: دارویی برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا ساخته شده و در مرحله آزمایش بالینی قرار دارد. حایتف خاطرنشان کرد: در زمان حاضر دارویی که بتواند از تکثیر ویروس کرونا جلوگیری کند وجود ندارد. روسیه تاکنون سه دارو برای مداوای بیماران کرونایی و سه واکسن برای ایجاد مصونیت در بدن انسان در برابر ویروس کرونا ساخته است.

رحیم‌پور ازغدی: امثال حسن روحانی را فاقد روحانیت می‌دانم
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۱۲:۵۹

حسن رحیم‌پور ازغدی در سخنانی علیه روحانی گفت امثال حسن روحانی را فاقد روحانیت و اهل معنا می‌دانم و «در سال‌های حاکمیت این ورژن از روحانیت، درجه اعتماد به لباس روحانیت به طرز بی سابقه‌ای تنزل یافت ».

او با بیان اینکه مردم تاوان توهم چند سیاستمدار با ضریب هوشی پائین را می‌دهند که مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمی‌دانند گفت در پایان این ۸ سال، با تخیلات و دروغهایشان تنها مانده اند

او با اشاره به سخنان اخیر روحانی گفت: نسبت سازش را اولین‌بار معاویه به امام حسن (ع) بست.

نظرات بینندگان