arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹

نیویورک‌تایمز: سیاست خارجی ترامپ باعث افول رهبری آمریکا شد

یک روزنامه آمریکایی نوشته سیاست خارجی دولت فعلی این کشور موجب افول رهبری آمریکا در دنیا شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیویورک‌تایمز: سیاست خارجی ترامپ باعث افول رهبری آمریکا شدیک روزنامه آمریکایی در یادداشتی به شدت از سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرده و آن را عامل «افول رهبری آمریکا» در دنیا دانسته است.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشته دونالد ترامپ در مراسم تحلیف خود گفت که سیاست او، «اول آمریکا» خواهد بود «و منظور او امروز در افول رهبری آمریکا و تقدیس برند آمریکایی، نگرانی متحدان آمریکا و کامیابی رهبران مستبد متجلی شده است.»

نیویورک‌تایمز البته خاطرنشان کرده که مشکلات آمریکا صرفاً به دلیل ترامپ ایجاد نشده‌اند اما او آنها را تشدید کرده است: «مشکلات دنیا البته همه تقصیر ترامپ نیست. رشد چین، توطئه‌های روسیه، سرسختی مادورو (رئیس‌جمهور ونزوئلا)، تنش‌های فرقه‌ای در خاورمیانه و دسته جدید حاکمان مستبد همگی قبل از تحلیف او وجود داشتند و هر رئیس‌جمهوری را به چالش می‌کشیدند، اما بی‌اعتنایی خودسرانه آقای ترامپ به مسائل دنیا و بیزاری او از دیپلماسی، یافته‌های اطلاعاتی و مسائل تجربی، غالباً موجب شده‌اند مشکلات وخیم‌تر شوند.»

طبق این گزارش، تماس تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین که باعث استیضاح او در کنگره شد نقش ذهنیت تاجرانه ترامپ در جهان‌بینی او را نشان داد.

این روزنامه نوشته ترامپ آمریکا را از توافق‌ها و سازمان‌هایی مانند TPP، توافق جوی پاریس، توافق هسته‌ای ایران، معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، معاهده آسمان‌های باز، سازمان جهانی بهداشت و یونسکو خارج کرده و غالباً برای این کار دلیل بهتری غیر از اینکه این توافق‌ها توسط روسای جمهور سابق آمریکا ایجاد شده‌اند نداشته است.

نیویورک‌تایمز در پایان تأکید کرده چنانچه ترامپ بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا پیروز شود به این نتیجه خواهد رسید که به او مجوز داده شده «زمامداری کژکارانه» خود را برای یک دوره ۴ ساله دیگر ادامه دهد.

منبع: فارس

نظرات بینندگان