arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹

کاهش آدم‌ربایی و افزایش وقوع قتل در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در شش ماه و 22 روز گذشته، شاهد 100 درصد کاهش آدم ربایی، 68 درصد کاهش وقوع شرارت و زورگیری و 43 درصد افزایش وقوع قتل در استان بوده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در شش ماه و 22 روز گذشته، شاهد 100 درصد کاهش آدم ربایی، 68 درصد کاهش وقوع شرارت و زورگیری و 43 درصد افزایش وقوع قتل در استان بوده‌ایم.

سردار حسن مفخمی شهرستانی روز یکشنبه 27 مهر در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ناجا، اظهار کرد: در طول شش ماه و 22 روز گذشته، در حوزه سرقت به عنوان نخستین دغدغه مردم در زمینه امنیت، بالغ بر 11 درصد افزایش وقوع نسبت به مدت مشابه صورت گرفته که بیشتر آنها سرقت های خرد بوده است، همچنین در حوزه کشف سرقت‌ها نیز 24 درصد افزایش کشفیات سرقت و 67 درصد افزایش کشفیات وقوع سرقت انجام شده است.

وی در خصوص سرقت های به عنف به عنوان یکی از خط قرمزهای پلیس، افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در حوزه هوشمندی پلیس، بالغ بر 34 درصد کاهش وقوع این نوع سرقت در استان مشاهده شده که یکی از دلایل عمده این مهم حرکت به سمت رویکرد علمی پلیس بوده که با نگاه پیشگیرانه اتفاق می‌افتد. سرقت های مسلحانه 47 درصد کاهش یافته، وقوع سرقت احشام 15 درصد کاهش و کشف سرقت احشام 36 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه نزاع دسته جمعی و فردی به ترتیب شاهد 22 درصد کاهش و 12 درصد افزایش بوده‌ایم که در این خصوص باید بر برخورد قاطعانه تمرکز داشته باشیم. نیروی انتظامی در برخورد با ارذل اوباش تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهد آمد.

مفخمی شهرستانی در خصوص حوزه مواد مخدر و توجه به پاکسازی نقاط آلوده و کم برخوردار ادامه داد: در مدت زمان مذکور 12 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر صورت گرفته و علیرغم معذوریت های ایجاد شده در بحث دستگیری معتادان به دنبال شیوع ویروس کرونا، پلیس از هیچ اقدامی در این حوزه کوتاهی نکرده است.

وی اضافه کرد: دراین مدت شاهد 100 درصد کاهش آدم ربایی، 68 درصد کاهش وقوع شرارت و زورگیری و 43 درصد افزایش وقوع قتل بوده‌ایم که از 20 فقره قتل صورت گرفته در مدت مذکور 18 فقره تاکنون کشف شده است، همچنین میزان خودکشی گزارش شده به پلیس نیز پنج درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به جرائم حوزه جعل بیان کرد: وقوع این جرائم 6 درصد و کشف این جرائم 63 درصد افزایش داشته، همچنین در حوزه کلاهبرداری، میزان وقوع، 21 درصد و کشف نیز 31 درصد افزایش داشته است.

مفخمی شهرستانی با بیان اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری مبارزه قاطع با قاچاق کالاست، اضافه کرد: کشف کالای قاچاق به لحاظ ریالی 81 درصد افزایش، تعداد پرونده ها 24 درصد و خودروهای توقیفی نیز 16 درصد و تعداد متهمان دستگیر شده 47 درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: وقوع جرائم سایبری در استان مرکزی نیز دو درصد افزایش، کشف این جرائم 28 درصد افزایش و عملکرد کشف به وقوع 21 درصد افزایش داشته که از شاخصه کشوری بسیار بالاتر است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان معبر است، در حوزه تصادفات با استفاده هوشمند از تمام ابزارهای ترافیکی میزات متوفیان تصادفات درون شهری 17 درصد و مجموع متوفیان تصادفات سه درصد کاهش داشته است.

مفخمی شهرستانی اضافه کرد: در حوزه گزارش 110 به عنوان یک منبع موثق و عملیاتی برای مردم 548 هزار و 199 تماس و با شماره 197 بالغ بر 191 هزار و 63 تماس صورت گرفته است.

وی افزود: در این مدت 870 کارت پایان خدمت صادر و چهار هزار و 702 مورد ارائه خدمت به درخواست مشمولان انجام و 164 کمیسیون کفالت و پزشکی برای متقاضیان تشکیل شده است. ارائه پنج هزار و 776 مورد انواع خدمات مشاوره ای از دیگر خدمات صورت گرفته در این بازه زمانی بوده که 83 درصد پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره ای منتج به مصالحه شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی " باهم برای امنیت و سلامت" گفت: در این هفته 211 برنامه در 22 عنوان اجتماعی، ورزشی و فرهنگی در سراسر استان مرکزی برگزار می‌شود.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: برگزاری صبحگاه عمومی، حضور کارکنان نیروی انتظامی در نماز جمعه، تجلیل از کارکنان، بهره‌برداری از پنج طرح عمرانی، دیدار با کارکنان بازنشسته، برگزاری مسابقات ورزشی انفرادی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور در انتقال خون و اهدای خون، برگزاری مسابقات قرآن و کتابخوانی و ملاقات حضوری مردم با فرمانده انتظامی و پلیس‌های تخصصی در تمامی شهرستان ها از طریق سامانه ۱۹۷ از جمله برنامه‌های فرماندهی انتظامی استان مرکزی در هفته ناجاست.

وی ادامه داد: غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، تهیه و تولید برنامه‌های هنری و ارائه به همشهریان از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها، هماهنگی با ادمین کانال‌های پرمخاطب و ارائه دستاوردها و هشدارهای پلیس به هموطنان از این طریق، برپایی چادرهای امدادی بهداشتی و پزشکی در مصلی‌ها، نشست با شورای محلات، معتمدان و ائمه جماعات در کلانتری‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: دیدار با علما، روحانیون و ائمه جمعه نقاط مختلف استان، برگزاری همایش موتورسواران قانونمند، مسابقات رادیویی و همایش راهبری کاهش تصادفات با حضور شهرداران، روسای ادارات راهداری و پایانه‌ها، فرمانداران، پلیس و استاندار مرکزی نیز در هفته ناجا در استان مرکزی برگزار خواهد شد.

سردار مفخمی شهرستانی بیان کرد: شهروندان در طول هفته ناجا می توانند در راستای پیگیری مشکلات و مسائل خود در خصوص مشمولان نظام وظیفه با شماره تلفن ۰۸۶۲۱۸۲۶۱۹۰، دریافت گزارش در حوزه استخدام با شماره تلفن ۰۸۶۲۱۸۲۳۰۳۵، مسائل مربوط به پلیس راهور را از طریق شماره تلفن ۰۸۶۲۱۸۲۴۴۳۷، دریافت مشاوره از پلیس فتا با شماره تلفن ۰۸۶۲۱۸۲۶۰۶۸ و مسائل مربوط به معاونت اجتماعی از طریق سامانه ۰۹۶۸۵۰ تماس حاصل کنند.

وی با اشاره به نامگذاری ایام هفته ناجا گفت: روز یکشنبه ۲۷ مهرماه با شعار " اقتدار توام با رأفت، هوشمندی و خدمت صادقانه"، دوشنبه ۲۸ مهرماه شعار " مشارکت عمومی، پیشگیری اجتماعی و توسعه امنیت"، سه شنبه ۲۹ مهرماه " امنیت اقتصادی، کمک به تولید، آسایش عمومی" است، روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه " آموزش همگانی، نظم و قانون مداری، فرهنگ ترافیک"، پنجشنبه اول آبان ماه " مرزبانی، ایثار وجوانمردی، همگامی با مرزنشینان" و روز جمعه دوم آبان ماه نیز " سلامت خانواده، فضای مجازی پاک، جامعه امن" نامگذاری شده است

سردار مفخمی شهرستانی اضافه کرد: نیروی انتظامی به عنوان خط مقدم برقرای امنیت و در کشور سعی می‌کند با اقدام جهادی برای ارتقای شاخص های امنیت در کنار مدافعان سلامت وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهد، بزرگترین سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی در برقراری امنیت ابتدا مردم و سپس سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی است. جز با مشارکت عمومی امنیت عمومی محقق نخواهد شد.

ایسنا

نظرات بینندگان