arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹

۲۷ درصد مردم مایلند با ربات‌ها دوست شوند

ربات‌ها می‌توانند برای بسیاری از افراد جذاب باشند. اما این که با یک ربات دوست باشید و بخواهید با ربات معاشرت کنید در نوع خود خاص است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

ربات‌ها می‌توانند برای بسیاری از افراد جذاب باشند. اما این که با یک ربات دوست باشید و بخواهید با ربات معاشرت کنید در نوع خود خاص است.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، محققان انگلیسی، مطالعه خود را بر روی ۱۱۰۰۰ نفر انجام دادند و دریافتند که ۲۷ درصد از مردم انگلیس از ایده دوست شدن با یک ربات حمایت می‌کنند یا کاملاً آن را رد نمی‌کنند.


نکته عجیب این که ۷۲ درصد مردم معتقدند می‌توان عاشق ربات‌ها شد و از سوی دیگر در بخش نظرسنجی‌های بین الملل نیز هلندی‌ها یک رکورد عجیب ثبت کرده اند، ۷۲ درصد آنان معتقدند می‌توان با ربات‌ها زندگی مشترک خانوادگی یا شغلی داشت. در این نظر سنجی ۱۱ کشور شرکت داشتند.

ربات‌ها
نظرسنجی چند ملیتی انجام شده توسط تیم تحقیق همچنین نشان داد که مردم از ربات‌هایی که شبیه انسان هستند کمی هراس دارند چرا که به طور معمول انسان‌ها عادت دارند با ماشین‌های هوشمندی مانند جاروبرقی‌های رباتیک، بلندگو‌های هوشمند و سایر وسایل مبتنی بر هوش مصنوعی کار کنند.

 

طبق این مطالعه، میلیون‌ها نفر هر روز از سیری، الکسا یا گوگل می‌خواهند که در انجام مشق شب، پیش بینی‌های هواشناسی و یا تهیه میز برای شام کمک کنند و تحولات و تغییر جهت دادن جامعه به سمت جهانی که تحت سلطه ربات‌ها و هوش مصنوعی است آشکار است. با این وجود ربات‌های عادی مثل جاروبرقی با ربات‌های انسان نما از زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوتند.


۳۰ درصد مردم هلند می‌گویند می‌توان عاشق ربات‌ها شد، اما ۴۵ درصد از مردم سوئد، کره جنوبی، ایالات متحده، آفریقای جنوبی و آلمان با این ایده مخالف بودند. این ایده در یونان، لهستان، فرانسه، اسپانیا و برزیل کمترین حمایت را داراست. درواقع در یونان ۵ درصد، در فرانسه و اسپانیا ۶ درصد و در برزیل ۸ درصد مردم حاضرند با ربات‌ها زندگی عاشقانه داشته باشند.

نظرات بینندگان