arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سخنگوی وزارت خارجه:

پولی از ایران در چین بلوکه نیست / منابعی در چین داریم که از آنها برای تامین نیازهای اساسی و چرخش اقتصاد کشور استفاده می‌کنیم / برخی بانک‌های خصوصی چینی محدودیت‌هایی را ایجاد کرده اند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: منابعی در چین وجود دارد که اتفاقا برای تامین نیازهای اساسی و چرخش چرخه اقتصادی کشور استفاده می‌شود. این جدا از پول‌های ماست که در ژاپن و عراق و جاهای دیگر بلوکه شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره اموال ایران در چین خاطرنشان کرد: پولی در چین بلوکه نیست. دشمنان و بدخواهان می‌خواهند تمام مفرهای ایران را ببندند.

به گزارش «انتخاب»، سعید خطیب زاده در نشست خبری خود افزود: با چین رابطه منطقی داریم و مشکلات خودمان را داریم و با روسیه و کشورهای دوست همسایه هم مشکلات داریم.

او گفت: منابعی در چین وجود دارد که اتفاقا برای تامین نیازهای اساسی و چرخش چرخه اقتصادی کشور استفاده می‌شود. این جدا از پول‌های ماست که در ژاپن و عراق و جاهای دیگر بلوکه شده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اخبار مطرح شده در خصوص چین و اینکه تعدادی از دانشجویان و شهروندان و تجار ایرانی برای برداشت منابع مالی خود در چین با مشکل مواجه شده‌اند عنوان کرد:‌ درباره چین برخی اخبار نادرست منتشر می‌شود که جای سؤال دارد که چرا منتشر می‌شود. بسیاری از اخباری که با منشا بیرونی درباره روابط ایران و چین مطرح می‌شود، اخبار درستی نیست.

خطیب‌زاده ادامه داد: اینکه برخی بانک‌های چینی خصوصی برخی محدودیت‌هایی را ایجاد کردند هست و ما همواره گفت‌وگوها را با طرف‌های چینی داریم.

او بیان کرد: مهم این است که ما یک گفت‌وگوی دائمی، رو به جلو و دائمی با طرف چینی داشتیم و این مهمترین بعد روابط ایران و چین است.

نظرات بینندگان