arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹

لایو خبر - اول آبان ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جزئیات جدید از ویدئوی کتک‌ خوردن زنی در آبادان / فرماندار: همه حاضران در ویدئو بازداشت شدند
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۲۰:۴۷

پس از انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی که در آن زنی با سر و صورت خونین در محاصره چند زن و مرد دیده می‌شود و واکنش‌های گسترده کاربران مجازی در این باره، زین‌العابدین موسوی، فرماندار ویژه آبادان گفت: «همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.» موسوی، بازداشت فردی که لباس حراست به تن دارد و با باتوم، پا و دست، بدن زن زخمی را لمس کرده را نیز تایید کرد.

رئیس کل بانک مرکزی: تهاتر نفت با کالا برنامه جدید ایران است
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۲۰:۴۶

رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: تامین کالاهای مورد نیاز کشور اعم از کالاهای اساسی و ضروری و همچنین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید، اولویت نخست تهاتر کالا با نفت است.

واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، به قرنطینه رفت
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۲۰:۴۶

محمود واعظی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏با مثبت شدن نتیجه تست کرونای دخترم، من و همسرم نیز تست دادیم که نتیجه تست ایشان مثبت و تست من منفی بود و باوجود اینکه هیچگونه علائمی تاکنون نداشته‌ام، تصمیم گرفتم تا تکرار تست در هفته آینده و روشن شدن نتیجه آن، در قرنطینه خانگی بمانم.

منابع بلوکه شده ایران در سایر کشورها ۸۰ میلیارد دلار است
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۳:۴۴

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفته به‌دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در حوزه صادرات نفتی و غیرنفتی و همچنین محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، در حال تجربه شرایط سختی در حوزه اقتصادی هستیم. اگر تنها بخشی از ۸۰ میلیارد دلاری ارز بلوکه شده کشورمان آزاد شود، نگرانی‌ها از بین می‌رود و با همین ذخایر، بخش قابل توجهی از مشکلات ارزی کشور حل خواهد شد

خودکشی سه جوان نیشابوری / فرماندار: ارتباطی با چالش مومو نداشت
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۲:۱۰

 

فرماندار شهرستان نیشابور از خودکشی سه جوان به دلیل اختلافات خانوادگی در این شهرستان خبر داد و گفت: دلیل این خودکشی‌ها به یکدیگر مرتبط نیست.

علیرضا قامتی عنوان کرد: این خودکشی‌ها هیچ ارتباطی با چالش مومو ندارد.

وی با بیان اینکه این افراد هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر نداشته‌اند و دلیل خودکشی آن‌ها نیز به یکدیگر مرتبط نبوده است، گفت: این افراد در رده سنی ۱۵ ،۱۶ و ۲۲ سال قرار داشتند و متاسفانه هر سه مورد خودکشی منجر به مرگ شده و این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

پیش‌بینی دو میلیون سفر برای روزهای آتی
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۲:۰۹

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: پیش‌بینی دو میلیون تردد در محورهای مواصلاتی را برای روزهای پیش‌رو داریم و مقاصد اصلی مازندران و گیلان و بیشترین خروجی از تهران و البرز خواهد بود. او ادامه داد: برای مسیر رفت پیش‌بینی ترافیک مربوط به امشب و فردا است که محورهایی مانند محور کرج دچالوس در مقاطعی مانند کندوان و گرماب هم اکنون نیز با ترافیک مواجه هستند و هر قدر به ساعات پایانی شب نزدیک می‌شویم ترافیک سنگین‌تر خواهد شد.

نامه حجاریان به همایون شجریان: شما نیز به‌مرور با مصائب پدر روبرو خواهید شد
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۲:۰۱

سعید حجاریان در نامه ای به همایون شجریان که در کانال تلگرامی خود آن را منتشر کرده نوشت: استاد شجریان، در زندگی خود همواره جانب مردم را گرفتند و بدین خاطر صدمه‌ها دیدند تا ‌حدی که ممنوع‌الصدا شدند و حتی ربنای‌شان را خاموش کردند. ایشان می‌گفتند، «من صدای خس و خاشاک‌ام». به‌گمانم شما نیز به‌مرور با این مصائب روبرو خواهید شد! اکنون، مراجعی هستند که به‌کلی موسیقی را در زدن بر تشت آن هم هنگام زفاف عروس جایز می‌دانند؛ و صرفاً در مجلس زنانه! همچنین با مراجعی مواجه هستیم که درباره آلات موسیقی چنین گفته‌اند: «استفاده و خریدوفروش و ساختن و تعلیم و تعلم آن‌ها حرام و خانه‌ها و مؤسساتی که برای اجراء این برنامه‌ها تأسیس می‌شود همه خانه فساد است و پولی که از این راه کسب می‌شود و اشتغال در این مراکز همه حرام است و الات آنها باید شکسته شود و هر کس که آن را بشکند ضامن نیست.» با این وصف اگر همچون پدر عنصر سیاست را نیز به نگاه موسیقیایی‌تان بیفزایید، مسئله دوچندان بغرنج می‌شود! لذا باید راه را آهسته و پیوسته طی کرد. چنانکه می‌دانیم مرحوم استاد در آغاز راه و به دلیل نگاه‌های سنتی حاکم، از نام خود گذشتند! البته زمانه متفاوت شده است و نمی‌گویم به قول شاملو، عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد...که خود نسبت به ظرائف امر آگاه هستید.

نظرات بینندگان