arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹

کاهش ۲۷ درصدی فوت ناشی از سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد طی ۶ ماهه نخست امسال

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویرحمد گفت: فوت ناشی از سوانح رانندگی در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷.۵۶ درصد کاهش داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویرحمد گفت: فوت ناشی از سوانح رانندگی در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷.۵۶ درصد کاهش داشته است.

"کامروز امینی" در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۲ هزار و ۱۰۸ نفر مصدوم ناشی از سوانج رانندگی در استان داشته ایم که این تعداد نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: شهرستان بویراحمد هزار و ۳۱۳ مورد، گچساران ۲۷۳ مورد، کهگیلویه ۴۱۸ مورد، بهمئی ۴۳ مورد و دنا ۶۳ مورد را به خود اختصاص داده اند.


مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویرحمد اظهار کرد: طبق سالنامه آماری پزشکی قانونی طی سال گذشته استان رتبه چهارم کشور را نسبت به جمعیت در رابطه با مصدومان ناشی از سوانح رانندگی به خود اختصاص داده است.


امینی تاکید کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۹۲ فوت ناشی از سوانح رانندگی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم که ۳۶.۲ درصد از مرگ های غیر طبیعی استان را به خود اختصاص داده است.


وی بیان کرد: این تعداد فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷.۵۶ درصد کاهش داشته است.


مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از مجموع ۹۲ فوت ناشی از سوانح رانندگی در استان ۷۹ نفر آقا و ۱۳ نفر خانم بوده اند.


امینی اظهار کرد: ۶۰ نفر از فوتی های سوانح رانندگی استان در شهرستان بویراحمد، ۱۴ نفر در شهرستان گچساران، ۱۵ نفر در شهرستان کهگیلویه و ۳ نفر در شهرستان بهمئی به ثبت رسیده اند.


وی خاطرنشان کرد: طبق سالنامه آماری پزشکی قانونی در خصوص فوت ناشی از سوانح رانندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه ۸ کشوری را داشته ایم.

 ایسنا

نظرات بینندگان