arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹

لایو خبر - ۳ آبان ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروی زمینی سپاه در واکنش به درگیری اخیر ایروان و باکو: هرگونه تغییر در ژئوپلیتیک مرزی، خط قرمز ایران است
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۲۳:۳۸

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به درگیری های اخیر بین بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه اظهار داشت: هر گونه ناامنی و تهدید در مرزهای ما که موجب آسیب به امنیت و آرامش روانی مردم عزیزمان باشد با اقدام مقابله ای ما مواجه خواهد شد و اساساً امنیت مردم و منافع ملی کشورمان خط قرمر ماست.

مقام آمریکایی: احتمالاً ترامپ در صورت شکست در انتخابات، خود و خانواده‌اش را مورد عفو قرار می دهد
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۲۲:۰۶

«اندرو ویسمن» معاون بازرس سابق رسیدگی به تخلفات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت، احتمالاً او در صورت شکست در انتخابات، خود و خانواده‌اش را مورد عفو قرار خواهد داد. وی افزود:‌ «چنین چیزی مشخصاً هرگز اتفاق نیفتاده است. تا کنون هیچ رئیس جمهوری خود را عفو نکرده و اگر وزارت دادگستری قصد رسیدگی به تخلفات او را داشته باشد، می‌تواند آن را به چالش بکشد».

افزایش تنش میان فرانسه و ترکیه؛ پاریس سفیر خود را فراخواند
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۲۲:۰۶

به دنبال سخنان روز شنبه رئیس جمهور ترکیه علیه همتای فرانسوی خود، اخبار از شدت گرفتن تشدید تنش دیپلماتیک بین دو کشور حکایت دارد. منابع خبری شنبه شب به وقت تهران گزارش دادند که به دنبال سخنان «رجب طیب ردوغان» رئیس جمهور ترکیه علیه «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، وزارت خارجه فرانسه سفیر خود را از«آنکارا» فراخواند.

واکنش ذوالنوری به تذکر رهبری: تبعیت از فرامین الهی ولی امرم را از اوجب واجبات میدانم
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۲۰:۱۲

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: « تبعیت از فرامین الهی رهبر عزیز و ولی امرم را از اوجب واجبات میدانم و تمام آبرو، هستی، و وجود خود را در اطاعت اوامرش تقدیم میدارم. و در چارچوب تکالیف قانونی خود و تدابیر معظم له لحظه ای از احقاق حقوق مردم شریف غفلت نخواهم کرد».

افشاگری علی مطهری از پشت پرده تعطیلی هشتم ربیع الاول
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۲۰:۱۲

علی مطهری در یادداشتی که در کانال تلگرامی اش منتشر کرده، نوشت: هشتم ربیع‌الاول روز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و آغاز امامت حضرت ولیّ عصر امام زمان علیه‌السلام است. در مجلس نهم یکی از اعضای هیئت رئیسه در پی درخواست یکی از علمای قم به او قول داد که این روز را تعطیل کند. فضای مجلس مخالف این تعطیلی بود، زیرا تکلیف مردم در این تعطیلی معلوم نیست که روز عزاست یا روز شادی.

پنج عامل سرنوشت‌ساز در انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۲۰:۱۲

مردم آمریکا برای انتخاب نامزد مورد نظر خود در حالی روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) به پای صندوق های رای می روند که اصلی ترین مطالبات آنها در سایه شعارهای انتخاباتی و تبلیغات ستادهای این دو نامزد گم شده است. یک رسانه آلمانی در این رابطه نوشت: سرنوشت انتخابات آمریکا را پنج موضوع اصلی تعیین می‌کند. هر چند دغدغه‌های مردم آمریکا تنها به این موضوعات محدود نمی‌شوند، اما رویکرد نامزدهای انتخاباتی به آنها می تواند مردم را به پای صندوق‌های رای بکشاند.

کنایه آشنا به نمایندگان تندرو پس از سخنان امروز رهبری: در سال‌های ۹۲ و ۹۶ که صدای ملت را نشنیدید؛ حداقل در سال ۹۹ سخن رهبری را بشنوید
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۲۰:۱۱

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور بعد از سخنان امروز رهبر انقلاب درباره کسانی که در هفته‌های اخیر به دولت حمله کرده‌اند نوشت: در سال‌های ۹۲ و ۹۶ که صدای ملت را نشنیدید؛ حداقل در سال ۹۹ سخن رهبری را بشنوید

ترامپ رای خود را به صندوق انداخت
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۲۰:۱۱

رئیس جمهوری آمریکا صبح شنبه به یکی از صندوق‌های رای‌گیری پیش از موعد در فلوریدا رفت و گفت به شخصی به نام ترامپ رای داده است. دونالد ترامپ که اقامتگاه قانونی خود را از نیویورک به فلوریدا تغییر داده است، از شامگاه گذشته در ساختمان شخصی خود در مارالاگو حضور دارد و قرار است پس از رای‌دادن در سه گردهمایی انتخاباتی در ایالت‌های مختلف شرکت کند.

جزئیات اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در ۴۳ شهرستان
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۱:۴۳

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: بر اساس اعلام کمیته‌های درمان و اجتماعی امنیتی در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به کرونا را دارند، از روز دوشنبه به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود و در صورت لزوم در هفته بعد نیز این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد. سیما سادات لاری افزود: این محدودیت‌ها در گروه مشاغل دو، سه و چهار از روز دوشنبه به مدت یک هفته اعمال می‌شود.

وی افزود: شهرستان‌های آذرشهر، جلفا، چاراویماق، عجب شیر، مراغه و مرند از استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌های پیرانشهر، ماکو و مهاباد از استان آذربایجان غربی، شهرستان‌های خوانسار، سمیرم، شاهین شهر و میمه، گلپایگان و نجف آباد از استان اصفهان و شهرستان‌های ایوان و دره شهر از استان ایلام، شهرستان‌های دماوند و ورامین از استان تهران، درگز از استان خراسان رضوی، مسجد سلیمان از استان خوزستان، خرمدره از استان زنجان، شاهرود از استان سمنان، استهبان از استان فارس، بانه و بیجار از استان کردستان، بافت، بردسیر، رفسنجان از استان کرمان، اسلام آباد غرب، پاوه و گیلان غرب از استان کرمانشاه، گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد، الیگودرز، پلدختر، دورود و کوهدشت از استان لرستان، دلیجان از استان مرکزی، تویسرکان، رزن و نهاوند از استان همدان، ابرکوه، خاتم و مهریز از استان یزد مشمول اعمال محدودیت‌ها خواهند بود.

محموله جدید انسولین قلمی وارد کشور شد
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۱:۴۲

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: محموله جدید انسولین قلمی از امروز (شنبه) در داروخانه ها توزیع می‌شود و با ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان این دارو، انسولین قلمی با قیمتی به مراتب ارزان‌تر از قبل در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

۳.۵ میلیون دانش‌آموز یا اینترنت ندارند یا گوشی و تبلت
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۰:۲۳

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حال حاضر ۳.۵ میلیون دانش‌آموز داریم که به اپلیکیشن «شاد» دسترسی ندارند. این ۳.۵ میلیون نفر یا در محلی زندگی می‌کنند که اینترنت وجود ندارد و یا تبلت و گوشی تلفن مورد نیاز را ندارند.

نظرات بینندگان