arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹

آزمایش‌های مرحله آخر ۲ واکسن کرونا در آمریکا از سر گرفته می‌شوند

شرکت‌های آسترازنکا و جانسون اَند جانسون روز جمعه ۲۳ اکتبر (۲ آبان) اعلام کردند که آزمایش‌های بالینی مرحله سوم خود را بر روی داوطلبان واکسن کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا از سر می‌گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت‌های آسترازنکا و جانسون اَند جانسون روز جمعه ۲۳ اکتبر (۲ آبان) اعلام کردند که آزمایش‌های بالینی مرحله سوم خود را بر روی داوطلبان واکسن کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا از سر می‌گیرند.

آزمایش‌های بالینی شرکت آسترازنکا تنها چند روز پس از شروع آن در اوایل ماه سپتامبر پس از آنکه اعلام شد یک داوطلب بریتانیایی پس از دریافت واکسن دچار ضایعه نخاعی شده است، متوقف شد. آزمایش جانسون اَند جانسون نیز در تاریخ ۱۲ اکتبر پس از بیماری نامشخص در یکی از داوطلبان دریافت واکسن به طور موقت متوقف شد.

البته آزمایش‌های بالینی شرکت آسترازنکا که با همکاری دانشگاه آکسفورد اقدام به تولید واکسن کرونا می‌کند، ماه گذشته در کشورهای بریتانیا، برزیل و آفریقای جنوبی از سر گرفته شد اما در آمریکا متوقف مانده بود.

پل مانگو، معاون رئیس ستاد سیاستگذاری وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا گفت: «ما نسبت به اینکه آسترازنکا و جانسون اَند جانسون آزمایش‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از سر بگیرند بسیار خوشبین هستیم.»

بنابراین این دو شرکت داروساز به شرکت‌های مدرنا و فایزر که اعلام کرده‌اند قصد دارند در نیمه دوم ماه نوامبر درخواست استفاده اضطراری از واکسن‌های تولیدی خود را ارائه دهند، پیوستند. شرکت مدرنا روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که آزمایش از ۳۰ هزار داوطلب را به پایان رسانده است.

دکتر مت هپبورن، رئیس طرح معروف به «عملیات بالاترین سرعت» برای تهیه واکسن کرونا در آمریکا، درباره از سر گیری آزمایش‌های این دو شرکت داروسازی گفت: «با از سرگیری این دو آزمایش امیدوارم این پیام به مردم منتقل شود که ما طبق بالاترین استانداردهای اخلاقی طرح‌ها را دنبال می‌کنیم و در روند نظارتی سازمان دارو و غذای آمریکا دخالت نداریم.»

جانسون اند جانسون پیش‌بینی می‌کند که آزمایش‌های خود را در ایالات متحده آمریکا از روز دوشنبه یا سه‌شنبه از سر بگیرد. این شرکت همچنین امیدوار است که بتواند یک واکسن کار را تا آخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ ارائه دهد.

منبع: یورونیوز 

نظرات بینندگان