arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / انتقاد صریح رهبری از اقدام برخی‌ در برخورد با دولت و رئیس جمهور / ماجرای نوزاد رها شده در حاشیه شهر اصفهان چیست؟ / افزایش 9 برابری قدرت انتقال ویروس کرونا در کشور / افشاگری علی مطهری از پشت پرده تعطیلی هشتم ربیع الاول

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / انتقاد صریح رهبری از اقدام برخی‌ در برخورد با دولت و رئیس جمهور / ماجرای نوزاد رها شده در حاشیه شهر اصفهان چیست؟ / افزایش 9 برابری قدرت انتقال ویروس کرونا در کشور / افشاگری علی مطهری از پشت پرده تعطیلی هشتم ربیع الاول

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

استاندار تهران: کاهش ۵۰ درصدی حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان آبان اجرا می‌شود: انوشیروان محسنی بندپی در مورد محدودیت‌های کرونایی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و با توجه به گسترش و شیوع مجدد بیماری کرونا در استان تهران و اهمیت اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تمامی دستگاه‌ها در استان تهران مکلف اند از روز دوشنبه ۵ آبان ماه ۹۸ تا پایان ماه جاری نسبت به کاهش حضور کارکنان خود به میزان ۵۰ درصد اقدام کنند.

انتقاد صریح رهبری از اقدام برخی‌ در برخورد با دولت و رئیس جمهور: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (شنبه) در دیدار حضوری با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن قدردانی از عملکرد این ستاد، توصیه‌های مهمی را بیان و بر لزوم اتخاذ تصمیم‌های قاطع و حاکمیتی، اقناع افکار عمومی و همکاری همه دستگاهها و آحاد مردم برای مقابله با وضعیت تأسف‌بار ویروس عالم‌گیر کرونا تأکید کردند. رهبر انقلاب اسلامی همچنین با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان، گفتند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.

ترامپ رای خود را به صندوق انداخت: رئیس جمهوری آمریکا صبح شنبه به یکی از صندوق‌های رای‌گیری پیش از موعد در فلوریدا رفت و گفت به شخصی به نام ترامپ رای داده است. دونالد ترامپ که اقامتگاه قانونی خود را از نیویورک به فلوریدا تغییر داده است، از شامگاه گذشته در ساختمان شخصی خود در مارالاگو حضور دارد و قرار است پس از رای‌دادن در سه گردهمایی انتخاباتی در ایالت‌های مختلف شرکت کند.

ماجرای نوزاد رها شده در حاشیه شهر اصفهان چیست؟: انتشار تصویری دردناک از جسد نوزاد رها شده در بیابان های حاشیه شهر اصفهان درحالی که بر روی بدن برهنه و خاکی او جای دندان های سگ دیده می شود دل بسیاری از مردم را به درد آورد. فعال اجتماعی ساکن منطقه حصه که برای نخستین بار عکس این نوزاد را در شبکه اجتماعی خود منتشر کرد، گفته بود این نوزاد متعلق به یکی از زنان کارتن خواب در مناطق حاشیه ای شهر اصفهان است که فعالان اجتماعی بارها معضلات آنها را به گوش مسئولان استان و شهر اصفهان رسانده اند.

رئیس جمهور: قدرت انتقال ویروس ۹ برابر افزایش پیدا کرده است: روحانی اظهارداشت: در ماجرای کرونا برای ما روشن شد که تکیه بر توان و امکانات داخلی و نگاه نکردن به دست دیگران تا چه حد برای ما مهم است و ما فهمیدیم که در روزهای مبادا باید روی پای خودمان بایستیم چرا که دیگران ما را حتی در مسائل مربوط به حقوق بشر، بهداشت و درمان و نجات جان انسان‌ها یاری نمی‌کنند، اگرچه شعارش را می‌دهند.

مقام آمریکایی: واکسن کرونا تا آوریل ۲۰۲۱ برای مردم عرضه می‌شود: دکتر فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا می‌گوید: واکسن‌های کووید ۱۹ تا ماه آوریل برای عموم مردم این کشور در دسترس خواهد بود.

آزمایش‌های مرحله آخر ۲ واکسن کرونا در آمریکا از سر گرفته می‌شوند: شرکت‌های آسترازنکا و جانسون اَند جانسون روز جمعه ۲۳ اکتبر (۲ آبان) اعلام کردند که آزمایش‌های بالینی مرحله سوم خود را بر روی داوطلبان واکسن کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا از سر می‌گیرند.

فوت ۳۳۵ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۶۲ هزار و ۷۰۵ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۲ هزار و ۳۲۰ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

پیش‌بینی ریزش ۴۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی در بازار: نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفت: اگر دلار تا مرز ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان ریزش کند، قیمت کاذب خودروهای خارجی دست‌کم تا ۴۰ درصد فرو خواهد ریخت.

افشاگری علی مطهری از پشت پرده تعطیلی هشتم ربیع الاول: علی مطهری در یادداشتی که در کانال تلگرامی اش منتشر کرده، نوشت: هشتم ربیع‌الاول روز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و آغاز امامت حضرت ولیّ عصر امام زمان علیه‌السلام است. در مجلس نهم یکی از اعضای هیئت رئیسه در پی درخواست یکی از علمای قم به او قول داد که این روز را تعطیل کند. فضای مجلس مخالف این تعطیلی بود، زیرا تکلیف مردم در این تعطیلی معلوم نیست که روز عزاست یا روز شادی.

 

نظرات بینندگان