arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹

علامت‌هایی که نشان می‌دهند سلامتی شما در خطر است (قسمت دوم)

ترس‌های سلامتی به خصوص هنگامی که به طور غیر منتظره‌ای از راه برسند واقعاً ناراحت کننده هستند. به همین دلیل است که، هر زمان که تغییرات عمده‌ای در سلامتی جسمی خود مشاهده کردید، گرفتن نظر یک متخصص هوشمندانه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترس‌های سلامتی به خصوص هنگامی که به طور غیر منتظره‌ای از راه برسند واقعاً ناراحت کننده هستند. به همین دلیل است که، هر زمان که تغییرات عمده‌ای در سلامتی جسمی خود مشاهده کردید، گرفتن نظر یک متخصص هوشمندانه است.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، برخی نشانه‌ها در بدن انسان‌ها وجود دارند که می‌توانند به آن‌ها درباره خطرات جدی هشدار دهند. توجه به این نشانه‌ها می‌تواند برای حفظ سلامتی بسیار مهم باشد:

سردرد

سردرد‌های مداوم

هر از گاهی، همه ما سردرد‌هایی را تجربه می‌کنیم. اما اگر به طور منظم در این ناحیه درد را حس می‌کنید، هوشمندانه است که توسط یک متخصص بررسی شوید. سردرد‌های مداوم می‌تواند نشانه تومور مغزی باشد. با این حال، این به ندرت تنها نشانه این بیماری است. وقتی این مسئله را مشاهده کردید، به دنبال کمک پزشکی باشید.

سیری

احساس سیری مداوم

آیا وقتی زیاد غذا نخورده اید احساس سیری می‌کنید؟ کمبود اشتها می‌تواند به دلیل نقص خونرسانی در سیستم گوارشی و در نتیجه اکسیژن کمتر از حد لازم است. این مسئله می‌تواند با یک بیماری زمینه‌ای بهداشتی مانند بیماری قلبی مرتبط باشد.

سرگیجه

مشکل در راه رفتن و سرگیجه

تجربه احساس ناگهانی سرگیجه یا مشکل در راه رفتن، نشانه نگران کننده‌ای است. هنگامی که این مشکل را دارید، باید فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. این احساس می‌تواند نشانه سکته مغزی باشد. وقتی سکته مغزی در سه ساعت اول بروز علائم تشخیص داده می‌شود، گزینه‌های درمانی بیشتری وجود دارد. به همین دلیل، باید در اسرع وقت با آمبولانس یا بیمارستان تماس بگیرید.

گیجی

گیجی
اگر احساس گیجی مداوم می‌کنید، تمرکز برای شما دشوار است، باید علت اصلی این مشکل را پیدا کنید. این علامت می‌تواند یکی از علائم اولیه بیماری قلبی باشد. در آن صورت، دلیل سردرگمی شما کمبود برخی مواد خاص مانند سدیم در جریان خون است.

زخم

زخم‌هایی که خوب نمی‌شوند

زخم‌هایی که ترشح می‌کنند و حتی ممکن است مناطق "پوسته ای" داشته باشند، اما بهبود نمی‌یابند می‌تواند نشانه نگران کننده‌ای باشد. در بعضی موارد، این علائم سرطان پایه پوست است. اگر این زخم‌ها را مشاهده کردید و در مدت طولانی بهبود نیافت، باید با پزشک خود وقت ملاقات بگذارید.

نظرات بینندگان