arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / دورکاری ۵۰ درصدی و مشاغل گروههای ۳ و ۴ مشمول محدودیتهای کرونایی در تهران / ۹ روز تا انتخابات آمریکا؛ نتیجه آخرین نظرسنجی‌ها در ایالت‌های کلیدی چیست؟ / بایدن تمام تجمع‌های انتخاباتی خود را تا روز انتخابات لغو کرد! / تیپ مکانیزه سپاه در مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان و ارمنستان مستقر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / دورکاری ۵۰ درصدی و مشاغل گروههای ۳ و ۴ مشمول محدودیتهای کرونایی در تهران / ۹ روز تا انتخابات آمریکا؛ نتیجه آخرین نظرسنجی‌ها در ایالت‌های کلیدی چیست؟ / بایدن تمام تجمع‌های انتخاباتی خود را تا روز انتخابات لغو کرد! / تیپ مکانیزه سپاه در مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان و ارمنستان مستقر شد

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

ترامپ: اشتباهات رأی گیری پنسیلوانیا، عمداً توسط فرماندار دموکرات آنجا رخ دادهدونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: اشتباهات در رأی گیری پنسیلوانیا که به عقیده من، عمداً توسط فرماندار دموکرات آنجا رخ داده است، جمهوری خواهان و بالاخص شان پارنل (نامزد جمهوری خواهان در انتخابات کنگره) را با خطر بزرگی روبرو می‌کند. باید فورا درباره فساد سیاسی در پنسیلوانیا تحقیقات صورت گیرد. ضمن اینکه فیلادلفیا از کنترل خارج شده است.

آمریکا: امکان اعمال تحریم بیشتر علیه ایران وجود ندارد: رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا چنان تحریم‌هایی را علیه روسیه و ایران وضع کرده است که دولت این کشور دیگر امکانی برای اعمال محدودیت های جدید علیه دو کشور ندارد. اما ما در حال بررسی همه اقدامات مهار کننده احتمالی هستیم که می توانیم علیه این کشورها اعمال کنیم، همچنین سایر کشورها، از جمله چین و برخی از کشورهایی که هنوز نامی از آنها برده نشده است سعی دارند تا در موضوع رای دادن مردم آمریکا در انتخابات تأثیر بگذارند. این غیر قابل قبول است

بایدن تمام تجمع‌های انتخاباتی خود را تا روز انتخابات لغو کرد: نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که تمامی تجمع‌های انتخاباتی خود را تا روز انتخابات لغو کرد. «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی تجمع‌های انتخاباتی خود را که قرار بود شخصا در آن حضور یابد لغو می‌کند و تا روز انتخابات از طریق ویدئو در این رویداد‌ها حضور خواهد یافت.

تیپ مکانیزه سپاه در مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان و ارمنستان مستقر شد: سپاه اعلام کرده «با توجه به درگیری های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ، نیروی زمینی سپاه پاسداران برای حفظ امنیت مرزهای شمال غرب کشور در مرزهای نزدیک دو کشور مستقر شد.»

۹ روز تا انتخابات آمریکا؛ نتیجه آخرین نظرسنجی‌ها در ایالت‌های کلیدی چیست؟: در حالی که تنها ۹ روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده است بیش از ۵۵ میلیون رای دهنده آمریکایی تاکنون به طور زودهنگام در رای گیری شرکت کرده اند. نتیجه نظرسنجی های جدید از رقابت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات از فاصله اندک این دو نامزد با یکدیگر برای کسب آرای الکترال در اکثر ایالت های سرنوشت ساز حکایت دارد.

دورکاری ۵۰ درصدی و مشاغل گروههای ۳ و ۴ مشمول محدودیتهای کرونایی در تهران: سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد مشاغل گروه سه و چهار و همچنین دورکاری ۵۰ درصدی دستگاه های دولتی و اجرایی تنها محدودیت های اعمال شده در شهر تهران خواهد بود. به دنبال وخامت اوضاع و عادی انگاری رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور در تجمعات غیر ضرور، سخنگوی دولت از تشدید نظارت و اعمال محدودیتهای کرونایی خبر داد و اعلام کرد فعالیت گروههای شغلی ۲، ۳ و ۴ از روز دوشنبه ممنوع شده و در صورت عدم توجه و ادامه فعالیت، این مشاغل مشمول جرایم سنگین و تعطیلی درازمدت خواهند شد.

ثبت رکورد تازه در شمار مبتلایان روزانه کرونا در کشور: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۴ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۱ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۶۸ هزار و ۸۹۶ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۲ هزار و ۶۱۶ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا کنون چهار میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، اظهار کرد: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

روایت گاردین از وضعیت ترامپ و بایدن در ایالت‌های کلیدی آمریکا: ردیاب نظرسنجی روزنامه گاردین هر روز میانگین همه نظرسنجی‌های ۱۴ روز اخیر را در ۸ ایالت محل رقابت می‌سنجد. برای ردیابی بهتر در ایالت‌های سرنوشت‌ساز، ۶ ایالت از ایالت‌های مورد بررسی آن‌هایی هستند که در سال ۲۰۱۶ به نفع ترامپ چرخیدند، در حالی که در انتخابات سال ۲۰۱۲ از «باراک اوباما» نامزد دموکرات‌ها حمایت کرده بودند. آریزونا و کارولینای شمالی هم به دلیل آنچه که ممکن است درباره تغییر فضای انتخاباتی نشان دهند، به ایالت‌های کلیدی اضافه شده‌اند؛ به نوشته گاردین، آن‌ها ممکن است در انتخابات امسال به عنوان ایالت‌های سرنوشت‌ساز ظاهر شوند.

 

نظرات بینندگان