arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹

بهبود وضعیت ترامپ در نظرسنجی‌های چند «ایالت خاکستری» / بایدن کماکان پیشتاز

روزنامه «یو‌اس‌ای‌تودی» گزارش داده متوسط عملکرد «دونالد ترامپ» در نظرسنجی‌های انجام‌شده در سطح کشوری بهبود یافته، به علاوه او از میان ۱۲ ایالت خاکستری در ۹ ایالت فاصله‌اش را با بایدن کم کرده، اگرچه نامزد حزب دموکرات در ۱۰ ایالت از این ۱۲ ایالت کماکان پیشتازی‌اش را حفظ کرده است. طبق این گزارش، متوسط حاشیه برتری جو بایدن در ۵ ایالت خاکستری تنها ۳ درصد یا اندکی بالاتر است، با این حال، سه ایالت حیاتی میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین که ترامپ در سال ۲۰۱۶ در آنها برنده شد، جزو این ۵ ایالت هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند وضعیت رئیس‌جمهور مستقر آمریکا در نظرسنجی‌ها بهبود یافته اگرچه نامزد حزب دموکرات کماکان توانسته پیشتازی خود را حفظ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تنها ۸ روز به روز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده، عملکرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در برخی از «ایالت‌های خاکستری» بهبود یافته، اگرچه رقیب او، «جو بایدن» کماکان در این نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

روزنامه «یو‌اس‌ای‌تودی» گزارش داده متوسط عملکرد «دونالد ترامپ» در نظرسنجی‌های انجام‌شده در سطح کشوری بهبود یافته، به علاوه او از میان ۱۲ ایالت خاکستری در ۹ ایالت فاصله‌اش را با بایدن کم کرده، اگرچه نامزد حزب دموکرات در ۱۰ ایالت از این ۱۲ ایالت کماکان پیشتازی‌اش را حفظ کرده است.

طبق این گزارش، متوسط حاشیه برتری جو بایدن در ۵ ایالت خاکستری تنها ۳ درصد یا اندکی بالاتر است، با این حال، سه ایالت حیاتی میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین که ترامپ در سال ۲۰۱۶ در آنها برنده شد، جزو این ۵ ایالت هستند.

ترامپ در ایالت اوهایو اندکی از بایدن پیشی گرفته و در ایالت‌های آریزونا، فلوریدا و جورجیا فاصله‌اش را با بایدن کم کرده است. او در تگزاس و آیووا از بایدن عقب افتاده است.

روزنامه یو‌اس‌ای‌تودی می‌گوید  برای بررسی متوسط عملکرد دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، از نمرات میانگین محاسبه‌شده توسط پایگاه‌های RPC و FiveThirtyEight که دو پایگاه مهم در گردآوری نتایج نظرسنجی‌های مختلف هستند استفاده کرده است.

نمره میانگین مرکب (میانگین میانگین‌ها) که روزنامه یو‌اس‌ای‌تودی محاسبه کرده نشان می‌دهد در مجموع بایدن از حمایت ۵۱.۴ درصدی و ترامپ از حمایت ۴۲.۹ درصدی برخوردار است که نشان می‌دهد بایدن ۸.۶ درصد از ترامپ جلو است.

هفته گذشته میانگین مرکب محاسبه شده برای بایدن ۵۱.۹ درصد و برای ترامپ ۴۲.۱ درصد بود که نشان می‌دهد ترامپ ۱.۲ درصد فاصله‌اش را از رقیبش کم کرده است.

اولا، نتایج نظرسنجی‌ها الزاما بیانگر نتیجه قطعی و نهایی نیستند و در سال ۲۰۱۶ نیز نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خلاف نتایج نظرسنجی‌ها ثبت گردید، هرچند که همین نظرسنجی‌ها در انتخابات کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸ تا حدود زیادی موفق عمل کردند.

 

نظرات بینندگان