arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹

لایو خبر - ۶ آبان ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: طرحی را برای حل‌وفصل دائم مناقشه قره باغ تدوین کرده‌ایم
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۲۰:۴۷

محمد جواد ظریف ، عصر روز سه‌شنبه در حاشیه حضور در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران در مورد موضوع مناقشه قره باغ اظهار کرد: طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ تدوین شده و با تصویب مقامات عالی کشور ، امروز و فردا مطرح می‌شود و آن را در مسکو و ایروان پیگیری می‌کنیم.

اعلام موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۲۰:۴۷

رییس شورای رقابت طی نامه‌ای به «علیرضا رزم‌حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، موافقت خود را با افزایش قیمت خودرو حداکثر تا سقف تورم بخشی اعلامیِ بانک مرکزی برای پاییز امسال اعلام کرد.

سخنگوی دولت: خارج شدن از لیست سیاه FATF کار سختی است
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۲۰:۴۶

همپوشانی تحریم های امریکا و لیست سیاه اف ای تی اف زندگی اقتصادی را برای ایرانیان سخت می کند. خارج شدن از این لیست سیاه کار سختی است. امیدواریم با تلاش همکارانمان در این مشکلات حل شود.

دادستان نظامی تهران: پلیس بعد از دستگیری مجاز به برخوردهای غیرمتعارف نیست
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۲۰:۴۶

دادستان نظامی استان تهران گفت: پلیس قبل از دستگیری موظف است با رعایت تمام اصول با برهم زنندگان امنیت عمومی برخورد کند، اما پس از دستگیری، برخوردهای خشونت آمیز و غیر متعارف، مجاز و قابل قبول نیست.

واکنش معاون حقوقی روحانی به مرگ مهرداد سپهری: آنچه اتفاق افتاده نقض آشکار قواعد حقوقی است
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۲۰:۴۵

مأموریت نیروی انتظامی برای دستگیری و بازداشت شهروندان در معرض اتهام، مأموریتی است که در جایگاه ضابط دادگستری اعمال می‌شود و به موجب ماده ۳۰ قانون آیین دادرسی کیفری، دادستان مکلف است به‌طور مستمر دوره‌های آموزشی حین خدمت را جهت کسب مهارت‌های لازم و ایفای وظایف قانونی برای ضابطان دادگستری برگزار نماید. به موجب ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی احراز عنوان ضابط دادگستری نیز صدور کارت ویژه ضابط دادگستری منوط به دریافت گواهینامه گذراندن دوره آموزشی و تأیید دادستان خواهد بود. بدیهی است که برای اطمینان از پیشگیری از چنین تخلفاتی، تکالیف قانونی فوق باید با جدیت و ممارست، پیگیری و اجرا شود.

غریب‌آبادی: تمامی زنجیره‌های ماشین‌های جدید تحقیق و توسعه ایران به زیر زمین منتقل خواهند شد
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۲۰:۴۴

چنانچه هر بازرسی درگیر اقدامات و فعالیت‌هایی مغایر با ماموریت خود شود، مستندات و گزارش مربوطه باید توسط کشور ذیربط به آژانس ارسال و درخواست رسیدگی شود. در این زمینه، قواعد و مقرراتی نیز در آژانس وجود دارد. این گزارش، توسط هیأتی مرکب از نمایندگان آژانس و کشور مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد. چنانچه اقدامات متخلفانه موجد خسارت نیز باشند، پیگیری جبران خسارات از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار است، اما موجب رفع مسئولیت آژانس نمی‌شود.

ماجرای دریافت پول برای بازدید از مزار استاد شجریان چیست؟
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۲:۰۱

وزارت ارشاد می گوید که پیکر استاد شجریان در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شده است و آرامگاه فردوسی هم یک بنای تاریخی محسوب می‌شود، لذا اداره آن تحت نظر وزارت گردشگری و میراث فرهنگی است؛ ضمن اینکه بازدید از این آرامگاه همانند هر بنای تاریخی دیگر یا موزه ای، به پرداخت ورودی نیاز دارد.

معاون وزیر بهداشت: برخی داروهای درمانی کرونا مضر هم هستند
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۱:۵۹

رضا ملک‌‌زاده معاون تحقیقات وزارت بهداشت درباره مشارکت ایران در مطالعه داروهای مؤثر بر کرونا در سازمان جهانی بهداشت گفت: ما در مطالعه، 3500 بیمار را که از این داروها استفاده می‌‌کردند چک کردیم تا ببینیم آیا این داروها تأثیر دارند یا خیر و به این نتیجه رسیدیم که خیلی اثری ندارند و برخی از این داروها ضرر نیز دارند. وی افزود: به همین علت دو داروی «هیدروکسی کلروکین» و «کلترا» را از پروتکل حذف کردیم.

او در پاسخ به این سؤال که آیا در ایران طرح‌‌های پژوهشی در راستای طب سنتی و کرونا داریم، تصریح کرد: بله! اما مشکلی که داریم این است که افرادی که در حیطه طب سنتی فعالیت می‌‌کنند، روش‌‌های تحقیقی را بلد نیستند یا اعتقادی به تحقیق کردن در این زمینه ندارند؛ پشت برخی از این ادعاها، منافعی وجود دارد و در این زمینه با چالشی مواجهیم.

سنای آمریکا به گزینه پیشنهادی ترامپ برای دادگاه عالی رای داد
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۱:۵۸

پس از ۲ هفته بررسی صلاحیت امی کنی برت در کمیته قضایی سنا که برای جایگزینی قاضی فقید روث گینزبرگ از سوی دونالد ترامپ معرفی شده بود، این کمیته با وجود تحریم دموکرات‌ها در روز رای‌گیری، ۱۲ رای مثبت را به دست آورد.

در نشست صبح امروز، سناتورها در موافقت یا مخالفت با این گزینه ترامپ صحبت کردند و پس از آنکه اظهار نظر، مکفی دانسته شد، برای رای‌گیری حرکت کردند. از این رو، قاضی برت شامگاه دوشنبه با ۵۲ رای موافق در برابر ۴۸ رای مخالف، برای تصدی این پست عالی ایالات متحده آمریکا برگزیده شد.

نظرات بینندگان