arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹

برزخی به نام تعصب و تعقل! / خانه اش را فروخت کجا بودید؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید هادی فاطمی: پیوستن شجاع خلیل زاده بازیکن جنگنده و‌پرتلاش فوتبال ایران به لیگ ستارگان قطر حواشی و انتقادات زیادی را به دنبال داشته است.

تعداد قابل توجهی از علاقمندان به فوتبال بخصوص سلبریتی های همیشه در صحنه و صاحب نظر(؟!) معتقدند شجاع تعصب مثالزدنی اش به پرسپولیس را به پول الریانی ها فروخته! کار تخریب مدافع سابق پرسپولیس به جایی رسید که نزدیک به دویست هزار نفر از دنبال کنندگانش در اینستاگرام را از دست داد.

اما آیا‌چنین نگاه و توقعی از یک بازیکن که تمام سرمایه اش فوتبال است منطقی ست؟! فوتبالیستی که به‌محض رو به افول گذاشتن ستاره اقبالش توسط همین هوادار مورد سرزنش و شماتت قرار گرفته و بر سر نخواستنش دعوا می شود چرا باید به صرف تعصب با آینده و زندگی اش قمار کند؟! به همین پرسپولیس یحیی نگاه کنید؛ در تیم او جلال حسینی وضعیتی مشابه با مهدی مهدوی کیا در آخرین روزهای فوتبالش دارد. از قضا مربی آن زمان هم گل محمدی بود! کاپیتان ، بسیاری از بازی های این فصل را از روی نیمکت دنبال کرده و چندان بعید نیست در صورت فراهم شدن شرایط جذب بازیکنان جدید، خیلی محترمانه عذرش خواسته شود. شجاع هم از این قاعده مستثنی نیست.شرایط سنی او به گونه ایست که تضمینی برای ارائه پیشنهاد از سوی باشگاههای متمول در سال‌های بعد وجود ندارد. او بین پرسپولیس و زندگی و آینده ای که دست کم مجبور نباشد آپارتمان مسکونی اش را بفروشد گزینه دوم را برگزیده تا سر و سامانی هم به اوضاع مالی اش داده باشد.

گرچه در نحوه جدایی او از پرسپولیس اشکالات اساسی دیده می شود و ای کاش آن مصاحبه هایی که امروز دردسرساز شده و وعده های متوالی ماندن هرگز صورت نمی گرفت اما هوادار فوتبال یقینا نمی داند شجاع هم مثل همه مردم گهگاه با مشکلات و گرفتاری های مالی دست به گریبان بوده و حتی چند ماه پیش مجبور به فروش آپارتمانش شد. آنها امروز را می بینند و یکطرفه به قاضی می روند در حالی که هر انسانی حق انتخاب داشته و باید با در نظر گرفتن تمام جوانب تصمیم گیری کند. به گذشته و ستاره های نسل های قبل برگردیم . به بازیکنانی بسیار با تعصب تر از شجاع که امروز نه نامی از آنها در میان است و نه هیچ کس حالی از ایشان می پرسد.هوادار متوقع زمانی شجاع را نقد کند که نیم نگاهی هم به متعصب های فراموش شده و البته جا مانده از قافله زندگی و ثروت داشته باشد.تاوان تعصب آن روز این بازیکنان که می توانستند بروند و پول جمع کنند اما ماندند و هوادارانه جنگیدند را چه کسی می پردازد؟! لطفا سری به بعضی پیشکسوتان قرمز و آبی بزنید تا شاید مشاهده مشکلات عدیده مادی و معنوی شان باعث تجدید نظر در قضاوت های شنابزده تان شود.

نظرات بینندگان