arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / رکورد دوباره فوتی‌های کرونا در کشور / ۶ هزار خودرو در تهران به دلیل ماسک نزدن جریمه شدند / یارانه انتخاباتی ترامپ! / عربستان و قطر در لیست کشورها برای عادی سازی روابط با اسرائیل / جهش قیمت ۵ خودروی ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / رکورد دوباره فوتی‌های کرونا در کشور / ۶ هزار خودرو در تهران به دلیل ماسک نزدن جریمه شدند / یارانه انتخاباتی ترامپ! / عربستان و قطر در لیست کشورها برای عادی سازی روابط با اسرائیل / جهش قیمت ۵ خودروی ایرانی

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

عربستان و قطر در لیست کشورها برای عادی سازی روابط با اسرائیل: «الی کوهن» وزیر اطلاعات اسرائیل، دیروز (سه‌شنبه) در گفت‌و‌گو با کانال ۲۰ تلویزیون این رژیم اعلام کرد که تل‌آویو در تلاش است در آینده با پنج کشور رابطه برقرار کند. طبق این گزارش، کوهن در ادامه فاش کرد که تل‌آویو در تلاش است با عربستان سعودی، عمان، قطر، نیجر و مغرب روابط برقرار کند.

جهش قیمت ۵ خودروی ایرانی: مرحله جدید پیش‌فروش ۹ محصول سایپا از ساعت ۱۴ امروز به مدت سه روز کاری آغاز شده است. این مرحله پیش‌فروش محصولات سایپا با مرحله مهرماه سه تفاوت عمده دارد. ‌اولین تفاوت این دوره با دوره پیشین حضور خودروی شاهین در جدول فروش سایپا است. این خودرو در پیش‌فروش خردادماه در فهرست حضور داشت، اما در فهرست پیش‌فروش مهرماه حذف شده بود.

یارانه انتخاباتی ترامپ!: پولتیکو نوشت: دولت ترامپ این هفته طرحی را برای تأمین هزینه های خارج از پوشش بیمه واکسن کرونا برای میلیون ها آمریکایی که خدمات بیمه های بهداشتی و اجتماعی Medicare یا Medicaid را دریافت می کنند، اعلام خواهد کرد.

پلیس: ۶ هزار خودرو در تهران به دلیل ماسک نزدن جریمه شدند: رئیس پلیس تهران از جریمه بیش از ۶ هزار خودرو به دلیل عدم استفاده از ماسک در تهران خبر داد. سردار حسین رحیمی اظهار کرد: تقریبا در دو هفته گذشته تمام توان خود را برای مقابله با کرونا گذاشته‌ایم.

رکورد دوباره فوتی‌های کرونا در کشور: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۶ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۳۵ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا شد: رئیس جمهور در حکمی با انتصاب دکتر علیرضا رئیسی به عنوان «سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا»، تاکید کرد که از این تاریخ، تنها مرجع موثّق و قابل استناد در مورد اعلام برنامه‌ها و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، سخنگوی ستاد خواهد بود.

کریمی قدوسی: در مجلس نهم، چند کشتی با تعدادی نماینده مجلس به سمت یمن فرستادیم: نماینده مشهد و کلات در مجلس اظهار کرد: ما آنچه را که توانستیم در یمن انجام دادیم و بیشتر هم می‌توانستیم اما در گذشته غفلت شد از جمله حرکت چند کشتی برای ارسال کمک‌های مردمی به یمن که با تماس جان کری این کشتی‌ها متوقف شد. در مجلس نهم نمایندگانی از مجلس انتخاب شدند و همراه کشتی به سمت الحدیده حرکت کردند اما به باب المندب که رسیدند از طرف دولت ایران به آنها دستور بازگشت داده شد.

واکنش معاون حقوقی روحانی به مرگ مهرداد سپهری: آنچه اتفاق افتاده نقض آشکار قواعد حقوقی است: معاون حقوقی رئیس‌جمهور طی اظهاراتی گفت: مأموریت نیروی انتظامی برای دستگیری و بازداشت شهروندان در معرض اتهام، مأموریتی است که در جایگاه ضابط دادگستری اعمال می‌شود و به موجب ماده ۳۰ قانون آیین دادرسی کیفری، دادستان مکلف است به‌طور مستمر دوره‌های آموزشی حین خدمت را جهت کسب مهارت‌های لازم و ایفای وظایف قانونی برای ضابطان دادگستری برگزار نماید. به موجب ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی احراز عنوان ضابط دادگستری نیز صدور کارت ویژه ضابط دادگستری منوط به دریافت گواهینامه گذراندن دوره آموزشی و تأیید دادستان خواهد بود. بدیهی است که برای اطمینان از پیشگیری از چنین تخلفاتی، تکالیف قانونی فوق باید با جدیت و ممارست، پیگیری و اجرا شود.

تد کروز: ماجرای پسر جو بایدن باعث تغییر جهت آراء به نفع ترامپ نمی شود: تد کروز، سناتور جمهوری خواه، می گوید فکر نمی کند تمرکز کمپین انتخاباتی ترامپ بر معاملات تجاری خانواده بایدن تاثیری در رای دهندگان داشته باشد. کروز بعد از تماشای مناظره ترامپ و بایدن، گفت که فکر می کند ترامپ خیلی خوب عمل کرده است. ولی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید رای دهندگان با انتشار ایمیل های پسر جو بایدن تحت تأثیر قرار گرفته اند، پاسخ داد: "من فکر نمی کنم این موضوع حتی یک رای را جابجا کند

نظرات بینندگان