arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

لایو خبر - ۷ آبان ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وقتی تیم بایدن دیپلمات های خارجی را متعجب کرد
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۲۲:۴۰

کالم لینچ و رابی گرامر در فارن پالسی نوشت: یک هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دیپلمات‌های خارجی در تلاش هستند تا سر از کار تیم سیاست خارجی بایدن در بیاورند. تیم بایدن برای دیپلماتهای خارجی حاضر در واشنگتن طی حداقل یک سال اخیر روشن کرده که برترین مشاوران نامزد دموکرات در سیاست خارجی، از جمله آنتونی بلینکن و جیک سالیوان، از توجیه در مورد برنامه های سیاست خارجی مبارزات انتخاباتی، ممنوع است.

رئیس‌‌جمهور ونزوئلا: خرید موشک از ایران ایده بسیار خوبی است
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۲۱:۳۹

«نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا امروز چهارشنبه بار دیگر تأکید کرد که کشورش از ایران موشک نخریده است. . او در عین حال گفت که خرید موشک از ایران «ایده بسیار خوبی» به نظر می‌رسد. مادوروو با اشاره به ادعاهای چند وقت پیش رئیس‌جمهور کلمبیا که ونزوئلا را به خریداری موشک از ایران متهم کرده بود او را «عروسک خیمه‌شب‌بازی» دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده خواند.

اروپا بدنبال محدودیت‌های سختگیرانه علیه کرونا؛ احتمال قرنطینه سراسری در فرانسه و آلمان
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۲۱:۳۸

آلمان و فرانسه در حال آماده شدن برای اعلام محدودیت‌های جدید سختگیرانه‌تر به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا هستند همزمان کشورهای دیگر اروپایی نیز خود را آماده مقابله با موج جدید شیوع کرونا می‌کنند. مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در سراسر اروپا در طول یک هفته تقریبا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

جزییات غرق شدن ۵ عضوِ خانواده ایرانی در مانش
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۲۱:۳۸

زن و مرد ایرانی و سه فرزندشان در آب‌های بین فرانسه و انگلیس، در مانش غرق شده‌اند. ۲۲ پناهجوی دیگر که در قایق بوده‌اند، نجات یافته‌اند. آن‌ها تلاش می‌کردند به انگلیس برسند و آنجا درخواست پناهندگی بدهند. زن و مردی که به همراه سه فرزندشان هنگام تلاش برای رسیدن به خاک بریتانیا جان باخته‌اند، اهل روستای گلینه از توابع سردشت آذربایجان غربی هستند. اجساد چهار نفر از اعضای این خانواده پیدا شده و فرزند ۱۵ ماهه آن‌ها همچنان مفقود است⁣.

فرمانده پدافند هوایی ارتش در واکنش به مناقشات قره‌باغ : بهترین سامانه‌های پدافند‌ی ایران را در مرزهای ‌شمال‌غرب مستقر کردیم
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۲۱:۳۷

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد در بازدید از مرزهای شمال غرب کشورمان اظهار داشت: ما اجازه تعدی، تجاوز و تخلف را به هیچ کشوری درباره آسمان ایران اسلامی نخواهیم داد. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: از زمان شروع مناقشه قره‌باغ، بهترین سامانه‌های پدافند هوایی را در مرزهای استان‌های شمال غرب مستقر کرده‌ایم و آسمان این منطقه را زیر نظر داریم.

وزیر خارجه عربستان: عادی‌سازی روابط با اسرائیل در نهایت رخ خواهد داد
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۹:۳۷

وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: تحقق صلح و ثبات دائمی جز با توافق دائمی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها رخ نخواهد داد، عادی‌سازی روابط اتفاق خواهد افتاد اما ایجاد کشور فلسطینی و ازسرگیری طرح صلح فلسطینی-اسرائیلی ضروری است.

روسیه: واکسن کرونا، اول برای خودمان، بعد برای کشورهای خارجی
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۹:۳۶

الکسی کوزنتسوف، یکی از دستیاران وزیر بهداشت روسیه گفت: هر نوع تأمین واکسن تجاری فقط پس از تأمین تقاضای داخلی قابل بحث است». او گفت: روس‌ها براساس اولویت واکسینه می‌شوند و ارائه واکسن به افراد دیگر قبل از واکسیناسیون شهروندان روسی امکان‌پذیر نیست.

بیش از ۵۰ کشور در کشور‌های مستقل مشترک المنافع، اروپا، آسیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین برای دریافت واکسن «اسپوتنیک وی» درخواست کرده‌اند. نخستین واکسن جهان علیه ویروس کرونا در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۱ مرداد) در روسیه به ثبت رسید.

ترامپ: پسرم فقط ۱۵ دقیقه به کرونا مبتلا بود
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۹:۳۴

ترامپ که در جمع طرفدارانش در ایالت پنسیلوانیا سخنرانی می‌کرد، درباره جزئیات ابتلای خود و همسرش ملانیا و پسرشان بارون که ۱۴ سال دارد صحبت کرد.

ترامپ با اشاره به سیستم دفاعی جوان و قدرتمندی که بارون دارد گفت: «پزشک به من گفت که تست کرونای بارون مثبت بوده و تنها بعد از ۱۵ دقیقه خواستم درباره پسرم مطمئن شوم و از پزشک درباره سلامتی وی پرسیم و او گفت که خوب بوده و ویروس از بارون بیرون رفته است.»

قالیباف کرونا گرفت
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۹:۰۶

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت: یکی از همکاران دفترم به کرونا مبتلا شد، نیمه شب پاسخ تست بنده هم اعلام و کرونا مثبت شد.

وی در ادامه گفت، در حال حاضر در قرنطینه هستم و به امید خدا، پیگیر امور و وظایف محوله خواهم بود.

نظرات بینندگان